וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמאס לי לקרוא את השטויות האלו"

אדר שלו

2.4.2006 / 16:22

רן יניב הרטשטיין כתב סקריפטים שמכסים טוקבקים בפורטלים הגדולים. "נמאס לקרוא את כל השטויות האלו", הוא מסביר

מה שבטוח, על טוקבקים אין הסכמה לאומית: יש שיאמרו שהם מייצגים נאמנה את ההתגלמות האולטימטיבית של חופש הביטוי ושהמשקל שלהם גדול משל הכתבות עבורן נכתבו. מצד שני יש שיטענו שמדובר בפסולת מילולית שמעוררת געגועים לעיתונים מודפסים. נראה אותם מגיבים שם - בשולי הדף, עם עט.

למתנגדים יש פתרון: רן יניב הרטשטיין, שייבא את מערכת הבלוגינג וורדפרס לישראל ובעיברית, כתב גם סדרת סקריפטים ל-Greasemonkey להתקנה על פיירפוקס. גריזמונקי (מוסכניק באנגלית) הוא הרחבה להתקנה של סקריפטים ב-DHTML, שמשנים את התנהגות הדף שהדפדפן מציג. למה זה טוב? הנה דוגמא: הסקריפטים מציגים כתבות באתרי חדשות ישראלים, גם וואלה! ביניהם, כשהטוקבקים מוסתרים. "נמאס לי לקרוא את כל השטויות האלה", מסביר הרטשטיין בבלוג שלו.

הסקריפטים הם חלק מערכת הישרדות לרשת הישראלית שאפשר למצוא בבלוג. "שמתי לב שזה לא הדבר היחיד שמעצבן אותי באתרים האלה [..], אספתי את כל הסקריפטים האלה וגם לינקים לכמה תוספים וסקריפטים אחרים שפותרים מגוון בעיות אחרות, והכל ביחד מהווה ערכת השרדות שימושית להתמודדות עם הרשת הישראלית."

בין הסקריפטים אפשר למצוא אחד שמתקנן את הקידוד המתהפך באתר "הארץ", סקריפט שמסתיר באנרים, סקריפט שמבטל רענון אוטומטי ברוב האתרים ועוד. חינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully