וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן-בוט

3.4.2006 / 11:14

הקטור, פיתוח של צמד שוייצרים, מטפס על קירות ומצייר עליהם בספריי לפי הוראות שהוא מקבל מלפטופ

בקיץ 2002 ישבו שני מהנדסי האלקטרוניקה יורג לני ואולי פרנקה בציריך שבשוויץ ותהו מה באמת חסר להם בחיים. התשובה הייתה, איך לא, רובוט-גרפיטי שמצייר על הקיר לפי הוראות שהוא מקבל מלפטופ, אז הם בנו אותו. כדי להבין יותר טוב איך זה עובד, כדאי להציץ בסרטוני ההדגמה שבקישור למטה.

הרובוט הקטור בנוי ממזוודה שמכילה שני מנועים, מיכל ספריי של צבע, חגורות משוננות, כבלים, מצבר חזק ועוד. כל אלו מתחברים למחשב נייד ששולט על המכונה. המנועים שעונים אל הקיר עליו מבוצע הציור, והם אומרים למיכל הספריי איך וכמה לזוז באמצעות החגורות עליו המיכל תלוי. הקטור עושה שימוש ב"סקריפטוגרפר", תוסף לאדובי אילוסטרייטור. מה שמציירים על הלפטופ, הקטור מצייר על הקיר. באתר הרישמי אפשר לראות את המסלול שהוא עושה במהלך הציור.

הקטור הוא לא סתם מדפסת רגילה - הוא לא מחכה עד שהציור גמור ומתוקן כדי להעתיק אותו לקיר. הוא דומה יותר ליד מכאנית צייתנית, שמציירת בזמן אמת את מה שהיד האנושית מציירת.

לני ופרנקה עורכים להקטור סיבוב הופעות בימים אלו ממש: הקטור מופיע בגליית טריקו ביפן ובתערוכה "פילד טריפ". אם לני או פרנקה יכתבו את שמו באדובי אילוסטרייטור, אפשר יהיה אפילו לומר שהקטור חילק חתימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully