וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבד בלי ללכת לאיבוד

10.4.2006 / 10:51

מי שלא ראה פוטושופ מימיו ורוצה לעבד תמונה, התחל כאן. טיפים מתוך "סודות הצילום הדיגיטלי", ספר חדש

עיבוד תמונה הוא התהליך בו מכינים את הצילום להדפסה, או לכל שימוש אחר. כל מצלמה דיגיטלית ומדפסת מגיעות היום עם תוכנה לעיבוד תמונה, אבל הפופולארית ביותר היא Adobe Photoshop, ובה עסקינן. הנה כמה טיפים בסיסיים בפוטושופ מספרו של הצלם משה מילנר, "סודות הצילום הדיגיטלי" (ספריית מעריב). גם מי שלא התנסה בעבר בתוכנה יכול.

התאמות, וריאציות

ראשית כל, נתבונן היטב בתמונה שלפנינו, אחרי שפותחים אותה בפוטושופ. האם הצבעים חזקים מספיק? האם התמונה לא בהירה מדי? אולי מה שמפריע לנו הוא הניגודיות בצילום? אל דאגה, בכל אלו אפשר לטפל, ויפה.

נפתח את תפריט IMAGE בשורת התפריטים האישיים של התוכנה ומבין כל האפשרויות נבחר ב-ADJUSTMENTS (התאמות). גם כאן ייפתחו לפנינו מספר חלונות משנה. כדאי לבחור בחלון שנקרא VARIATIONS. אחרי שנבחר באפשרות הזו, ייפתח בפנינו חלון חדש והתמונה שבחרנו תופיע בו פעמיים. על אחת מהתמונות נבצע את השינויים הרצויים לנו, ולידה נראה תמיד את התמונה המקורית, לפני השינויים, כך שנוכל להשוות לכל אורך הדרך בין המקור לבין התמונה המעובדת.

בשלב הבא נתחיל לשנות את הצבעים, הניגודיות והבהירות של התמונה. את כל אחד מהפרמטרים אפשר להגדיל ולהקטין על-פי הבחירה שלנו. השינויים יופיעו בחלון התמונה המעובדת כשלידה, לצורך השוואה, נראה תמיד את התמונה המקורית.לאחר שסיימנו לשפץ את התמונה והגענו לתוצאה הרצויה, נשמור את הקובץ החדש.

רמות, עקומות ותיקונים אוטומטיים

יש עוד מספר דרכים לעיבוד תמונות בתוכנת פוטושופ. נעבור כאן על עוד שתיים מהן ואת השאר נשאיר לצלמים המקצועיים, או לשלב מאוחר ותר, שבו נהיה מנוסים ברזי התוכנה.

LEVELS ו- CURVES, רמות->עקומות. רמות: פעולה זו מאפשרת לנו לבצע שינויים ברמות הבהירות של התמונה וברמות הניגודים שבין האזורים הכהים והבהירים שלה. תיקונים אלו דורשים ניסיון, ולכן נעדיף לבחור באופציה של תיקון אוטומטי של ה-LEVELS. תיקונים נוספים נעשה בתוך בחירות ה-CURVES - עקומות. במצב זה ייפתח לנו חלון שבמרכזו קו אלכסוני. סימון נקודה על הקו האלכסוני באמצעות הכפתור הימני בעכבר, הזזת העקומה ושינוי צורתה יגרמו לשינוי בבהירות התמונה ולשינויים בניגודיות בהתאם לרצוננו.

AUTO LEVELS ו- BRIGHTNESS CONTRAST. שיטת עיבוד נוספת: מתפריט ה-IMAGE בשורת הפקודות הראשית נבחר מצב של AUTO LEVELS, כלומר בחירה אוטומטית של רמות הבהירות והניגודיות, ואחר כך תיקונים נפרדים של ה-BRIGHTNESS, כלומר, קביעת הבהירות והכהות של התמונה, ואחר-כך בחירה של הניגודיות, CONTRAST, בין החלקים הבהירים והכהים של התמונה.

גזירה וכלי החותמת

לאחר שסיימנו את תיקוני הצבע, ישנה עוד פעולה אחת שאפשר ורצוי לעשות: לא אחת אנחנו מגלים שהתמונה שצילמנו היא לא בדיוק התמונה שהיינו רוצים לשמור או להדפיס. לפעמים, לאחר שרואים את התמונה על המסך, מחליטים להתמקד רק בחלק מסוים שלה, לוותר על הרק, על אנשים מסוימים וכו'.

לצורך זה בדיוק קיים בטבלת הכלים כלי חשוב בשם CROP - גזירה. פעולת הגזירה משנה לחלוטין את התמונה, ושוב, לאחר שסיימנו את כל השינויים ואת כל הגזירות, ולאחר שהשווינו שוב עם התמונה המקורית והחלטנו שזו התמונה הרצויה נו, נשמור את התמונה החדשה כקובץ JPEG.

CLONE STAMP - כלי החותמת. זהו כלי חשוב שבאמצעותו ניתן לתקן תמונות ישנות: נצלם רפרודוקציה של התמונה שאותה נרצה לתקן, וכשנקבל את הקובץ במחשב, נתקן אותה בעזרת כלי החותמת שנמצא בטור השמאלי של חלון הכלים. החותמת מאפשרת לצבוע חלקים מהתמונה הישנה בצבעים שהועברו אליה מחלק אחר של התמונה. כל למשל, אם במרכז התמונה ישנו קיפול או קרע, ניתן לתקן זאת. אם תעשו זאת נכון ובסבלנות, תופתעו מהתוצאה המרשימה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לסיום, דחיסה ורזולוציה

סיימנו לעבד את התמונה. עכשיו אפשר לשלוח אותה למדפסת. רצוי לשמור אותה בגודל 13X18 וברזולוציה של 300 פיקסל. כדי לשלוח אותה לחברים באינטרנט, כדאי להקטין את הקובץ לגודל של 10X15 ברזולוציה של 72 פיקסל, כדי לא להכביד על הנמען. לצורך דחיסה נבחר ב-IMAGE, ואז ב-IMAGE SIZE.

כל המסך שלפנינו ייפתח אשנב ובו שתי טבלאות. העליונה, PIXEL DIMENSION והתחתונה - DOCUMENT SIZE.
מהעליונה נתעלם, ובתחתונה נקבע את רוחב וגובה התמונה ואת הרזולוציה שלה. שומרים את הקובץ כ-JPGE. כשניתן את הפקודה לשמור, נישאל על יחס הדחיסה הרצוי לנו. להדפסה, נבחר ביחס מעל 10 ולשליחה במייל נבחר ביחס של 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully