וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AMD נותנת פייט ראוי לאינטל

גיא גרימלנד

23.4.2006 / 13:28

התחרות הקשה מול חברת AMD גורמת לשיערם של ראשי אינטל להלבין. מחקר מראה שהיא מצמצמת את הפער

התחרות הקשה מול חברת AMD גורמת לשיערם של ראשי אינטל להלבין, אך מחקר חדש מספק זריקת עידוד לענקית השבבים בכל הנוגע לקרב העיקש מול יריבתה העיקרית. על פי פורסטר ריסרץ', אינטל מצמצמת פער מול AMD בנושא ביצועים גבוהים וצריכת אנרגיה נמוכה של המעבדים, זאת לאחר שבמשך שלוש השנים האחרונות, מעבד אופטרון של AMD, שנחשב למעבד חסכוני בצריכת אנרגיה, העניק ל-AMD יתרון בנושא זה על פני חברת אינטל.

צמצום הפער התאפשר בעקבות פיתוחו של מעבד קסאון (Xeon) החדש ומעבדים נוספים שאינטל צפויה לשחרר במהלך השנה הקרובה. על פי נתוני חברת המחקר Mercury, הנתח של AMD בשוק השרתים הגיע לכ-16% ברבעון האחרון. המשמעות: AMD ממשיכה לזנב באינטל. ובכל זאת, אינטל היא זו ששולטת עדיין בשוק המחשבים הניידים ובעולם ה-PC השולחניים.

אינטל הודיעה על ירידה של 5.4% במכירות ברבעון הראשון של 2006 לעומת התקופה המקבילה. הירידה במכירות נבעה מהפסד נתח שוק למתחרה AMD. ענקית השבבים דיווחה על רווח נקי של 1.35 מיליארד דולר ברבעון הראשון - ירידה של 53% לעומת התקופה המקבילה. הכנסות החברה ירדו ל-8.94 מיליארד דולר. נתח השוק של אינטל בשוק המעבדים למחשבים אישיים וניידים ירד ל-80%.

"צריכת האנרגיה של המעבדים הופכת להיות נושא קריטי עבור ארגונים רבים", אומר ריצ'ארד פישרה, סגן-נשיא בפורסטר ריסרץ'. "מחירי האנרגיה ממשיכים לעלות ברחבי העולם, ומרכזי מיחשוב ממשיכים להוציא סכומי כסף אדירים, הגדלים ועולים, על הפעלת מערכות הקירור, אשר יוכלו לטפל במעבדים זוללי האנרגיה". לפיכך, אומר פישרה, ארגונים המפעילים מרכזי מחשוב מחכים בקוצר רוח למעבדים חסכוניים באנרגיה, אשר יסייעו בהפחתת עלויות התפעול הללו.

"למרות שאינטל כבר שחררה לשוק מעבד קסאון מרובה ליבות, הרי המעבד החדש מסדרת קסאון, המכונה סוסאמן, הוא הראשון שמציע צריכת מתח נמוכה", הוא מציין.

"דור המעבדים העתידי של אינטל לסדרת קסאון מבוסס על ארכיטקטורה מרובת-ליבות, אשר תציע ביצועים הגבוהים עד פי שלושה מאלה הקיימים כיום במעבדים כפולי-הליבה, ותוך שמירה על צריכת אנרגיה ברמות דומות לזו הקיימת כיום", אומר פישרה. "המעבדים החדשים גם יציעו ביצועים משופרים לכל אחת מהליבות - עבור מהירות שעון זהה. אינטל אף התחייבה לייצר מעבדים עם ארבע ליבות כבר במהלך 2007".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully