וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי ה-Webby: והזוכים הם...

אדר שלו

10.5.2006 / 11:24

האוסקר של האינטרנט חילק פרסים לאתרים כמו גוגל, בי-בי-סי וג'יי-דייט. לזוכים המאושרים אסור לנאום יותר מ-5 מילים

הזוכים בטקס פרסי ה-Webby העשירי הוכרזו השבוע בטקס חגיגי, ביניהם myspace.com, אתר החדשות ההיתולי The Onion, להקת הגורילאז, אתר החדשות BBC וכמובן, גוגל.

את טקס פרסי הוובי עורכת האקדמיה הבינלאומית לאומנויות דיגיטליות, שמעניקה פרסים על עיצוב, שמישות ויצירתיות מדי שנה במשך עשור. בהתאם למסורת, הזוכים לא מורשים להרביץ נאומי תודה ארוכים ומייגעים נוסח טקס האוסקר, אלא מתבקשים לומר חמש מילים בלבד. בשנה שעברה, למשל, קיבל סגן נשיא ארה"ב והמועמד לנשיאות אל גור (לא, לא על המצאת האינטרנט) את הפרס ונאם נאום קצרצר ובלתי נשכח: "בבקשה אל תתחרטו על זה".

ברשימת המתמודדים מופיעים 5,500 אתרים מ-40 ארצות שונות, בקטגוריות כמו צרכנות, תרבות, קולנוע, אופנה ופוליטיקה, לצד קטגוריות חדשות כמו בלוג פוליטי, בלוג עיסקי, בלוג תרבות ופודקאסט (רדיו-בלוג, אם תרצו). יש גם פרס לשימוש הטוב ביותר בוידאו. 69 קטגוריות סך הכל. בניגוד ל-Webawards 2006, הפרס הישראלי לאתרים הטובים של השנה שנערך החודש, הוובי נותן הזדמנות גם לאתרים העצמאיים ולבלוגים משפיעים שלא עומדת מאחוריהן אף חברה מסחרית מרופדת.

535 חברי האקדמיה שבחרו את הזוכים הם אנשי עסקים ומומחים לאינטרנט משלל תעשיות, ביניהם גם המוזיקאי דייויד בואי, מייסד חברת התקליטים וירג'ין ריצ'רד בראנסון, יוצר הסימפסונז מאט גרונינג ועוד. את העלות מממנות ספקית האינטרנט AOL וחברת קריאייטיב. הפרס עצמו מעוצב כמעין קפיץ מתכת.

"הזוכים בטקס פרסי הוובי העשירי משקפים את הגיוון המדהים ברשת ואת התפקיד החיוני שהיא משחקת בכל ההיבטים של חיינו", אמרה מייסדת הוובי טיפאני שליין ל-M&C Tech. "אנחנו גאים להצדיע לאנשים ולאירגונים, שהרעיונות פורצי הדרך שלהם מעצבים מחדש את האופן בו אנחנו חווים את העולם".

מקצתם של הזוכים

להקה וירטואלית: גורילאז

תגלית השנה: myspace.com

פרס על מפעל חיים: רוברט קהן, ממייסדי האינטרנט

איש השנה: תומאס פרידמן, עיתונאי הניו יורק טיימס ומחבר הספר "העולם שטוח".

הרשת החברתית הטובה ביותר: jdate.com, אתר ההיכרויות היהודי

פרס העיצוב והשמישות: גוגל earth ו-maps

פודקאסט: יאהו! פודקאסט

את רשימת הזוכים המלאה אפשר למצוא באתר הרישמי של הוובי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully