וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך תוכנה סגורה?

לינמגזין

15.5.2006 / 10:26

רוצים לעבור ללינוקס בלי להתגעגע לתוכנות המוכרות? קבלו דוגמאות שלא הכרתם לתוכנות חופשיות ולא פחות טובות

לכל תוכנה שרק אפשר לדמיין בחלונות יש תחליף זהה, דומה ואפילו טוב יותר בלינוקס. כך למשל תוכנות כמו LICQ, התחליף ל-ICQ הותיקה, מציגות בפני המצ'וטט את כתובת ה-IP של חברו לשיחה, פיצ'ר שלא קיים בתוכנה המקורית. מעבר לחלופות הברורות שבד"כ מותקות עם שולחן העבודה, הנה כמה שבטח לא חשבתם עליהן וכדאי לנסות.

מי צריך סקייפ כשיש GnomeMeeting?

מספר גדול של טלפוני-תוכנה (softphone) קיימים בלינוקס. סקייפ (Skype) נולדה באפריל 2003 ויש לה כיום יותר מ-50 מיליון משתמשים פעילים. גיזמו (Gizmo) ו-GoogleTalk הן מתחרות פעילות במיוחד. רשימת התכונות של כל התוכנות הללו מקיפה ומרשימה למדי. גיזמו תומכת בתכונה בשם MapIt שמאפשרת למתקשרים לאתר את הצד היוזם על גבי מפה. סקייפ כוללת יכולות מובנות להעברת קבצים, הצפנה ומסרים מידיים.

נתמקד דווקא ב- GnomeMeeting, טלפוניית-וידאו עבור שולחן העבודה הפופולארי ללינוקס GNOME. מקור השם הוא, איך לא, תוכנה של מיקרוסופט בשם NetMeeting, שהייתה הראשונה שסיפקה פתרון תקשורת קול ווידאו למשתמשי קצה. גנומיטינג תומכת בשיחה ממתינה, מסרים מיידיים, רישום לכמה ספקי שירות, העברת שיחה ועוד. כל מה שיש בסקייפ ויותר.

מי צריך Google Earth כשיש World Wind?

את World Wind של NASA היא מתחרה חופשית לתוכנות כמו Google Earth. הגירסה המקורית זמינה למערכת ההפעלה חלונות בלבד, אבל מדובר בקוד פתוח כידוע, כך שלא מפתיע לגלות שגירסה ראשונה של היסב חופשי ופורטבילי מבוסס ג'אווה זמינה עבור כל מערכות ההפעלה כבר מאוקטובר 2005 (בגירסאות 32 או 64 ביט).

הממשק של WW2D צנוע למדי ואין ספק שנחוצה עוד עבודה רבה. גירסת הפיתוח מוצלחת קצת יותר, אבל גם זו עדיין לא מספקת תמיכה מלאה בכל התכונות הזמינות בגירסה החלונאית, כמו למשל מפות ערים מפורטות. אבל WW2D כבר כוללת מספר תכונות ייחודיות, כמו מפות מכוכבים אחרים (למקרה הצורך...), או כפתור "RF" שמאפשר להציג שכבת מידע עדכנית עם נתונים על אזורים בהן מתחוללות שריפות, סערות, הצפות, סופות אבק וכדומה.

מי צריך אאוטלוק כשיש Zimbra?

הרבה משתמשי Mozilla Thunderbird מקטרים - "זה לא אאוטלוק", הם אומרים. ציפור הרעם אמנם כוללת בעיקר מייל, אלא אם כן מוסיפים לה הרחבות.

אפשרות אחרת היא זימברה (Zimbra), פתרון שיתוף וניהול מידע אישי שכולל ניהול דואר, יומנים, אנשי קשר וכדומה. הוא מבוסס ווב ולא דורש התקנה על המחשב. הוא ירוץ מכל דפדפן שקיים בלינוקס, מק וחלונות, באמצעות פרוטוקולים תקניים. הוא מרהיב ומבוסס Ajax, ברוח ימים אלה, וכן, הוא פתוח. דמו, קוד ומידע נוסף אפשר למצוא באתר החברה.

מי צריך OneNote כאשר יש את Gournal ו-Jarnal?

לשני הפתרונות בסקירה הבאה יש יתרונות מובהקים על פני OneNote של מיקרוסופט. כידוע, OneNote נועדה לאפשר איסוף חומר מחקרי, כתיבת סיכומים ושירבוטים למיניהם והיא מן הסתם הדבר הכי קרוב למחברת או קלסר שאפשר לדמות באמצעות מחשב, אם יש לכם מחשב לוח. ללא ספק אחת התוכנות המוצלחות ביותר של מיקרוסופט (ואולי מקוריות) אבל הבעיה העיקרית עם OneNote היא כמובן אחסון כל המידע השימושי הזה בתסדיר קנייני, אי זמינות של התוכנה (ולכן המידע עצמו) עבור גירסאות אחרות של מערכת ההפעלה חלונות או מערכות הפעלה אחרות, הצורך לרכוש גירסה עדכנית של חלונות ואופיס וכל השטיקים המוכרים.

העברת תוכן למדיה דיגיטאלית היא צורך אמיתי וסביר להניח שתוכנות כאלו יהפכו נפוצות יותר בעתיד. משתמשי לינוקס יכולים להעזר בשני ישומים: Gournal ו-Jarnal, אשר למרות השמות המטופשים שלהם, ולמרות שהם לא מתחרים ביכולות של OneNote (למשל הקלטת קול), הם מציעים מספר תכונות שימושיות.

הראשונה, Jarnal, פותחה בג'אווה. היא כוללת יכולת זיהוי כתב יד וגם אפשרות להוסיף הערות על גבי מסמכים אחרים. היא שוחררה תחילה לנחלת הכלל, אבל כיום היא מופצת עם רישיון GPL.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully