וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Skype חינם, גם לטלפון וסלולרי

ליאור הנר

17.5.2006 / 9:45

שיחות הטלפון מחשבונות סקייפ בארה"ב וקנדה לטלפונים קוויים וסלולרים באותן ארצות ינתנו בחינם עד סוף 2006

סקייפ, חברת הטלפוניה באינטרנט, הכריזה אתמול שכל שיחות הטלפון מחשבונות סקייפ לטלפונים קוויים וסלולרים בארה"ב וקנדה ינתנו בחינם עד סוף 2006. סקייפ הצהירו כי רק משתמשים הנמצאים בארה"ב או בקנדה יוכלו ליהנות מהסרת התשלום עבור השירות שעמד עד כה על 0.02 סנט לדקת שיחה.

בכנס התקשורת VON של ג'ף פולבר שנערך עתה בשטוקהולם אמר מייסד סקייפ, ניקלס זנסטרום, ששיעור החדירה של סקייפ בסקנדינביה מגיע לכדי 20%, בעוד שיעור החדירה בארה"ב נמוך במיוחד ועומד על 4% בלבד. זנסטרום טען בכנס כי שליש מכל המשתמשים בסקייפ הם משתמשים עסקיים. אום מליק, עורך בכיר במגזין business 2.0, מנתח את המהלך בבלוג הפופולרי gigaom שלו, וטוען כי עלות מבצע שכזה עבור סקייפ הוא יחסית נמוך וכי הוא נעשה בעיקר בשל החדירה החלשה של סקייפ לשוק הצפון אמריקאי

המהלך של סקייפ מגיע כנראה בתגובה למהלך שבצעה חברת AOL בשבוע שעבר בו השיקה שירות טלפונית אינטרנט משלה. באמצעות השירות שהשיקה AOL ניתן לבצע שיחות לטלפונים קוויים וסלולרים בתשלום אך לאחר התקנת התוכנה מקבל כל משתמש מספק טלפון קבוע בארה"ב אליו ניתן להתקשר מכל טלפון קווי והשיחות ינותבו אל המחשב עליו מותקנת התוכנה. סקייפ מציעה שירות זהה בתשלום של 38 דולר לשנה.

מליק מציין כי ההכרזות של סקייפ ו-AOL הן רק שלבים נוספים בטרנד של העלמות ההכנסות משיחות קוליות מסורתיות. עוד הוא טוען כי הנתונים המשתקפים בדו"חות חברת המחקר גרטנר מעידים על כך שיש הגירה מאסיווית של משתמשים משירותי טלפוניה קוויים לשיחות אלחוטיות ובאמצעות האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully