וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרל ג'אם מציגה: חלק מהזכויות שמורות

אדר שלו

20.5.2006 / 11:36

במקום לרדוף משתפי קבצים, שיחררה הלהקה את הקליפ החדש שלה ברשת, להורדה וצפייה חינם ברשיון חופשי

הקליפ החדש של פרל ג'אם, Life Wasted, ממילא היה מופץ ברשתות שיתוף הסרטונים Youtube וגוגל-וידאו, עם או בלי אישור של הלהקה. בשעה שאמנים אחדים תובעים ורודפים את משתפי הקבצים, פרל ג'אם החליטו לתת את האישור שלהם, ולשחרר את הקליפ ברשיון החופשי Creative Commons, להורדה תחילה דרך גוגל וידאו. לפי הבלוג הרישמי של גוגל, הקליפ יהיה זמין להורדה עד יום רביעי.

החוקים של CC: מותר לצפות, להוריד ולהעלות את הסרטום לכל אתר שרוצים, כל עוד נותנים קרדיט ליוצר המקורי. אסור להרוויח כסף ממכירת הקליפ או ליצור נגזרות שלו (למשל, לערוך את הקליפ להחליף את הקול של הסולן, אדי וודר, בקול של ברברה סטרייסנד - אסור).

קריאייטיב קומונז הוא ארגון ללא מטרת רווח שמאפשר ליוצרים לוותר על חלק מהזכויות על היצירה שלהם כדי להגדיל את שיתוף המידע. יוצר יכול להצמיד ליצירה שלו - מוזיקה, טקסט, וידאו וכמעט כל דבר בעצם - ולשחרר אותו ברשת לשימוש כולם. היוצר יכול לקבוע גם אם ניתן יהיה לגבות כסף בכל פעם שמורידים את השיר שלו ואם ניתן יהיה לערוך אותו.

בין הזמרים הישראלים הידועים שעושים שימוש ברשיון להפצת היצירות שלהם אפשר למצוא את נמרוד לב ולהקתו Rhythm Beating Silence ואת דן תורן. באתר פישטונה אפשר להוריד קומיקסים, מוזיקה וסרטונים פלאש אינטראקטיביים ברשיון החופשי.אתר חדשות הלינוקס לינמגזין גם הוא פועל תחת קריאייטיב קומונז, וכך גם בלוגים רבים בעברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully