וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלחת שילמת

רויטרס

22.5.2006 / 9:38

האיום של ספקית האינטרנט AOL לגבות כסף על מיילים התממש. מלכ"רים ובעלי עסקים קטנים עדיין מוחים

לפני 4 שנים קמפיין קטן שהתקיים רק במסגרת תיבות מייל הציל קפה אינרנט בפורטלנד, אורגון. היום בעלת קפה האינטרנט ההוא, בקי ביליו, נמנית על האלפים שנלחמים במטרה לשמור על החופש לשלוח דואר אלקטרוני.

ביליו יצרה קשר עם הארגון הפוליטי MoveOn.org לפני כמה שבועות, כששמעה על כוונת AOL, ספקית האינטרנט הגדולה בארה"ב, להתחיל לגבות כסף עבור משלוח מיילים. הסכום פר הודעה ייגבה רק במידה וההודעה (לרוב דואר זבל) אכן הגיעה ליעדה.

למרות גל המחאה, החיוב נכנס לתוקף לפני כשבועיים. AOL מצידה טוענת שהחיוב החדש יעזור במניעת ספאם, בעוד שהמתנגדים טוענים ההיפך. רבים גורסים ששליחת מיילים חופשית איפשרה קיום קהילות רבות ברשת. כ-500 אירגונים, ביניהם ה-EFF (החזית לחופש אלקטרוני) ואירגון בעלי הרובים. באתר dearaol.com מתנהל המאבק והתומכים חותמים על עצומה למען ביטול הגבייה פר מייל.

אירגונים התנדבותיים חוששים שמשלוח דואר לרשימות הדיוור שלהם יוכתר כספאם, כך ש-AOL תוכל לגבות מהם תשלום ככמו ממשתמשים עסקיים. "לעולם לא תהיה דרישה לתשלום מאירגונים שלא למטרת רווח, לעולם", מסרה בתגובה AOL.

בקי ביליו חושבת שגם עסקים קטנים ראויים לקבל פטור מהתשלום. בשנת 2002 היא פנתה ל-50 ממנויי הניוזלטר השבועי שלה והודיעה להם על קשיים כספיים שבגללם היא נאלצת לסגור את קפה האינטרנט שלה. ביום שלמחרת היא גייסה תרומות בסך של כ-3000 דולר, והעסק ניצל. במלחמה מול ענקיות כמו סטארבקס, ביליו מסתמכת על רשימת הדיוור שלה כדי לשמור על הקפה חי וקיים. "אני לא יכולה להרשות לעצמי לשלם על מיילים", אומרת. "למה שאשלם אקסטרה אם אני כבר משלמת 15 דולר בחודש ל-AOL?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully