וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא, לא באולינג

אדר שלו

22.5.2006 / 15:22

משחק מחשב חדש שעושה גלים ברשת משחזר לצלילי פאנק את הטבח בתיכון קולומביין ומרגיז את אמריקה

"יש משחק וידאו?" שאלה לינדה סנדרס, אלמנתו של וויליאם סנדרס, המורה שנהרג בטבח בתיכון קולומביין, בשיחה עם כתב הוושינגטון פוסט. הדמעות מנעו ממנה להמשיך בשיחה.

התשובה היא שכן, יש משחק: "סופר-RPG על הטבח בקולומביין!" זועקת הכותרת של ColumbineGame.com, אתר המשחק המחתרתי שנולד במלאות 6 שנים לטבח המפורסם, ועשה גלים ברשת בשבועות האחרונים. בזכות דיונים בבלוגוספירה הוא מצליח לעורר שוב מחלוקת.

העלילה של "קולומביין - המשחק" עוסקת בטבח המפורסם שאירע בתיכון קולומביין בליטלטון שליד דנבר, קולורדו. שני השמיניסטים דילן קליבולד ואריק האריס, חברי "מאפיית המעילים השחורים", הגיעו לבית הספר חמושים בתת מקלע. הם ירו למוות ב-12 תלמידים ומורה אחד, והתאבדו לפני שנתפסו. הפרשייה עוררה מחלוקת בנוגע לבקרה על אחזקת נשק בארה"ב, שתועדה גם בסרטו של מייקל מור "באולינג לקולומביין". דייויד לדונה, קולנוען עצמאי, עשה מזה משחק מחשב לואו-טקי.

"איפה אני יכול לקנות אקדח?"

מטרת המשחק - לבצע טבח בבית הספר מבלי להיתפס. השחקן מגלם את אחת הדמויות, האריס או קליבולד. קליבולד והאריס מנהלים דיאלוגים ארוכים בניסוח בינוני שמשקפים שנאה לכל מה שזז. הם מתארגנים במרתף, טומנים פצצות בקפיטריה של בית הספר, צוחקים ומאזינים למרלין מאנסון שירי פאנק. הדמות של הילדה הטובה של בית-ספר מתוארת כמעין אליס בארץ הפלאות, עם שיער בלונדיני זוהר ושמלה בתכלת-לבן.

בפורום של המשחק אפשר למצוא שאלות, תשובות, תמיכה וסיוע בכלל לניהול טבח המוני בבית הספר ("איפה אני יכול לקנות אקדח?" תשובה: "אצל אימא ש'ך". לא ברור אם השואל רצה לקנות אקדח במשחק או במציאות). מגיב אחר בשם techboid מטיח האשמות ביוצר המשחק: "פחחח, המשחק הזה כל-כך גרוע. השתמשתם ב-RPG מייקר 2000 רק כדי לקבל צומי תקשורתי". בתגובה קיבל techboid לינק לשיר Cry Me A River, הזכור עלינו לרעה הודות לקאבר של ג'סטין טימברלייק. במונחים של מבצעי הטבח בקולומביין זה עלבון לא קטן, בהתחשב בעובדה שאת המשחק שלהם עיטרו במילים משיר של הלהקה KMFDM.

גם לישראל יש מיני-היסטוריה של שימוש במשחקי מחשב למטרות של מחאה פוליטית: עידו חנין ויער פרץ פיתחו משחק בשם בילעין, שמחה נגד גדר ההפרדה. בצד השני של המתרס זכור לרבים המשחק הקלאסי מהאייטיז אינתיפאדה, שמטרתו הייתה לטבוח בערבים.

דייויד לדונה, מפתח המשחק, הוא במקור יוצר סרטים מתחיל. מי שחשף אותו הוא ריאן קאבוקס, מכר של אחת מהבנות שנרצחו בקולומביין. "כל מי שמשחק במשחק הזה בעצם יורה ברייצ'ל שוב ושוב", אמר קאבוקס לוושינגטון פוסט. כשלדונה התראיין על המשחק הוא חזר והדגיש, "אני לא בעד ירי בבתי ספר. אני לא יודע כמה פעמים אני צריך להגיד את זה, אבל המשחק לא מהלל את הטבח בקולומביין. בסוף המשחק רואים את הרוצחים שוכבים מתים על הרצפה, וזה אומר הכל בעצם".

באתר המשחק יש מסר אחר: "אל תלך בעקבות החלומות שלך וכל החרא הזה. תלך בעקבות האינסטיקט החייתי שלך ותירה בכל מה שזז. מה שלא, תשרוף". לא פלא שלא מאמינים לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully