וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות רעות לגנבי מקים

דידי חנוך

22.5.2006 / 16:07

התוכנה Undercover תהרוס לגנב את המקינטוש, תצלם אותו ותשלח את התמונה ואת מיקומו למשטרה

מחשבים ניידים הם מטרה חביבה על גנבים בעולם כולו. בבלוג הטכנולוגי Engadget נמצא דיווח אודות תוכנה חדשה בשם Undercover באה להגן על המקיסטים מבין משתמשי המחשבים הניידים, ומספקת אבטחה מרשימה עד מפחידה למחשביהם.

התוכנה, כך טוענת חברת Orbicule, המפתחת, בודקת כל שש דקות האם המק נמצא במאגר המקים הגנובים של החברה. אם הוא מופיע ברשימה (כלומר, אם בעליו התלונן באמצעות הקוד הסודי), נוקטת התוכנה בסדרת צעדים כנגד הגנב. ראשית, כשהתוכנה מגלה את עצמה במאגר, היא שולחת את מיקום המחשב ברשת וצילומסך. אם הגנב התחבר לרשת הביתית שלו, הרי שספק האינטרנט שלו יכול למסור את זהותו למשטרה. והיה ומותקנת במקבוק מצלמת iSight, תצלם התוכנה את הגנב ותשלח את הצילום לחברה.

רק אם הגנב מתחבר לרשת

אם כל זה לא עובד, הרי שהתוכנה מדמה תקלה במסך שהופכת המחשב לבלתי שמיש. בפעם הבאה שהמחשב מופעל (בתקווה במעבדה, או בידי הפרייאר שרכש אותו מהגנב), מופיעה הודעה שהמחשב גנוב, לא שמיש, ושהמחזיר יקבל שכר טרחה (שישולם על ידי החברה). עם החזרת המק, הוא מוסר מרשימת המחשבים הגנובים וחזור לעבוד כרגיל.

כל זה נשמע מרשים ביותר. מצד שני, קצת מרתיע להתקין במחשבי תוכנה שמסוגלת לשתק אותו לגמרי ולשלוח את מיקומו לגוף שלישי. האח הגדול בתור שכיר? קצת מאיים. וחוץ מזה, כל הסיפור לא יעבוד אם הגנב לא יחבר את המק לרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully