וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

34 מיליארד? אולי 3.4

24.5.2006 / 11:10

כתב הטכנולוגיה נייט אנדרסון בדק את המספרים של דו"ח ה-BSA על הפסדים מפיראטיות ויש לו השגות

לאחרונה פורסמו מסקנות הדו"ח השנתי של ה-BSA בנוגע לפירטיות תוכנה ברחבי העולם. המספרים נשמעים מפחידים: הפסדים של 34 מיליארד דולרים ברחבי העולם במשך שנה. זה נשמע המון כסף. זה באמת המון כסף. אבל האם יש לסכום הזה בסיס במציאות?

נייט אנדרסון מאתר הטכנולוגיה Ars Technica אומר שלא, ומבסס את טענתו על מקור די אמין - חברת IDC שערכה את הסקר של BSA. לדבריו, 34 מיליארד דולרים הוא הערך הקמעונאי המשוער של כלל התוכנות הפיראטיות. אבל הטענה שכל תוכנה פיראטית היתה נרכשת בכסף מלא אלמלא היתה מושגת באופן בלתי חוקי היא מפוקפקת. למעשה, חברת IDC מעריכה שניתן לספור רק 1 מכל עשר תוכנות פיראטיות כהפסד אמיתי. ולפתע מצטמצמים 34 מיליארד דולרים ל3.4 מיליארד.

אבל זאת לא הבעיה היחידה שאנדרסון מוצא בדו"ח. הוא בוחן גם את הדרך בה הגיעו IDC למספרים שלהם. הרי אין דרך לדעת כמה תוכנות פיראטיות יש בעולם. אז מהיכן מגיעים המספרים? פשוט מאד, הערכות. הסוקרים לקחו את מספר התוכנות המותקנות בעולם ואז הורידו ממנו את מספר התוכנות שנמכרו, וכך הגיעו למספר התוכנות הפיראטיות. אבל איך הגיעו למספר התוכנות המותקנות? ובכן, יש להם נוסחה. הם לקחו את מספר המחשבים שנמכרו בעולם והכפילו אותו במספר התוכנות המותקנות הממוצע אליו הגיעו באמצעות סקרים.

בשום שלב בדו"ח, לדברי אנדרסון, לא מוצגים מספרים מוצקים וברי מדידה. הנוסחה כולה תלויה בסדרה של ההערכות שאין לדעת כמה הן מדויקות. וכשמדובר בדו"ח הממומן של ידי ארגון בעל אינטרס כלכלי ברור בתוצאות גבוהות, קשה לבטוח במידה מוחלטת באמינות של אותן הערכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully