וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע חיפוש וסינון

רויטל סולומון

25.5.2006 / 9:30

מנוע החיפוש Scandoo מסמן ליד תוצאות החיפוש אם האתר בטוח או מסוכן. הגולש יכול להגדיר אילו אתרים הוא רוצה לסנן

רשימת הסכנות האורבות לגולש המצוי באינטרנט רק הולכת ומתארכת עם הזמן. פעם היו אלו וירוסים רגילים בלבד, אולם משתמשי המחשב נאלצים להתמודד בשנים האחרונות עם איומים כמו תוכנות ריגול ופרסום, סוסים טרויאנים ותוכנות זדוניות נוספות.

מנוע חיפוש חדש בשם scandoo, המבוסס על הטכנולוגיה של חברת אבטחת המידע ScanSafe, מזהיר את הגולש אם תוצאות החיפוש שלו במנוע מסוים כוללות אתרים המכילים מזיקים כמו תוכנות ריגול, וירוסים או קוד זדוני המתקין את עצמו במחשב ללא אישור המשתמש. Scandoo יכול לסנן עבורכם גם אתרים המכילים תכנים פוגעניים כמו אלימות, סקס וכן הלאה - כל אחד על פי טעמו. כך אפשר להימנע מראש מכניסה לאתרים בעייתיים, שעלולים להתקין תוכנות זדוניות במחשב.

השימוש במנוע החיפוש הוא חופשי, וכרגע הוא תומך בחיפושים המבוצעים במנועי החיפוש גוגל, MSN, יאהו ו-Ask Jeeves. לאחר שמקלידים את מילת החיפוש הרצויה, יופיעו התוצאות כרגיל, אלא שליד כל תוצאה יופיע אייקון, המבהיר את מידת הסיכון הכרוכה באתר.

ליד אתר בטוח יופיע אייקון ירוק עם סימן "V". ליד אתרים בעייתיים יופיע אייקון צהוב, וליד אתרים בעייתיים במיוחד, יופיע אייקון אדום. אתרים מסוכנים בעליל יזכו לציור של ג'וק ליד תוצאת החיפוש הרלוונטית.

ניתן להגדיר מראש אילו אתרים יסומנו כבעייתיים באמצעות בחירה פשוטה של נושאים שבהם הגולש לא מעוניין לצפות.

מחקר שפורסם לאחרונה הראה כי בממוצע, 5% מתוצאות החיפוש המוצגות במנועי חיפוש כוללות אתרים מסוכנים בחמשת עמודי התוצאות הראשונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully