וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה: "לחסל את ה-DRM"

אדר שלו

25.5.2006 / 11:05

מפגינים בחליפות מגן צהובות התפלחו לכנס מהנדסי חומרה של מיקרוסופט, במחאה על טכנולוגיות נגד פיראטים

פעילים נלהבים וצהובים מטעם קרן התוכנה החופשית במסגרת קמפיין "Defective by Design" ארגנו הפגנת פתע נגד טכנולוגיות DRM שלשום בכנס מהנדסי החומרה של מיקרוסופט WinHEC בסיאטל.

ההפגנה, שנערכה בסגנון פלאש-מוב, נפתחה בדיוק באמצע ההרצאה של מרצה הכבוד והיו"ר ביל גייטס על DRM. קומץ המפגינים פלש לאולם, כשהם לבושים בחליפות מגן צהובות זרחניות, שמשמשות בימים כסדרם להגנה מפני חומרים מסוכנים. המסר מאחורי החליפות לא השתמע לשתי פנים: המוצרים של מיקרוסופט מסוכנים למשתמש, אפילו רעילים. אחד המצולמים בתמונות מההפגנה מפנה את גבו למצלמה, ועל חליפת המגן שלו מופיע הכיתוב eliminate DRM (לחסל את ה-DRM).

הקמפיין "Defective by Design", לפי לינמגזין, מוחה על פלישתן של טכנולוגיות הגבלת שימוש בתוכן דיגיטלי, ומכוון בעיקר לתאגידי הענק ושותפיהם לייצור והפצה של מכשירים ומוצרים, שלדעת קרן התוכנה החופשית, הם מוצרים פגומים מעצם המטרה לה הם משמשים: הגבלת החופש של המשתמשים.

"המוצרים האלו לא מכבדים את זכויותיו של המשתמש", טוענים הפעילים באתר הקמפיין. "הטכנולוגיה הזו לא מאפשרת הפצה של אומנות, מוזיקה וספרות לכלל הציבור. התוכן שנרכש לשימוש במכשירים האלו לא שייך באמת למשתמש - כשהוא מתחבר לרשת וצופה בסרט, קורא ספר אלקטרוני או מחליף ערוצים בטלוויזיית ה-HDTV שלו, הרגלי הצריכה שלו מוקלטים ומנוטרים. DRM יפגע ועלול לשלול את זכויות הפרט. המוצרים האלו דפקטיביים, אבל זה לא פגם בייצור אלא פגם מכוון מתעשייה שמזמן כבר לא אכפת לה מאתנו".

מכבסת מילים

מאחורי השם DRM, digital rights managment (ניהול זכויות דיגיטליות) מסתתרת למעשה טכנולוגיה שמטרתה לעקוב, לנטר ולמנוע פיראטיות של תוכנה, מוזיקה ועוד. כמו UCE, קיצור שלUnsolicited Commercial Email (ובעברית - ספאם), DRM הוא מכבסת מילים לתופעה מציקנית עד פולשנית.

השבוע נרשם ניצחון נוסף בבית המשפט לצרכנים מול ה-DRM, כשסוני הודיעה שתפצה לקוחות שרכשו דיסקים מסויימים שכללו רוטקיט, תוכנה זדונית שהותקנה על המחשב ללא ידיעת המשתמש. המפוצים יזכו ל-7.5 דולר ולהורדות מוזיקה חינם ברשת באתר ייעודי שסוני הקימה.

למרות הנוכחות הדלילה של המפגינים, הגימיק זכה להד תקשורתי נאה ולתמיכת אחד הבלוגים הפופולאריים ברשת, boingboing.net. קבוצת Defective by Design מבטיחה להמשיך במפגני מחאה דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully