וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקליט דיגיטלי מרושת: מה ולמה?

דידי חנוך

31.5.2006 / 10:53

למה חשוב לצופה הטלויזיה המתקדם שספק הכבלים האמריקאי קייבלוי'זן ינצח בתביעות שהוגשו נגדו

כפי שדיווחנו מוקדם יותר, מיזם המקליט הדיגיטלי המרושת של ספק הכבלים האמריקאי Cablevision מאוים על ידי גל תביעות מצד אולפנים ורשתות. אבל מה זה בכלל מקליט דיגיטלי מרושת, ולמה זה חשוב?

המקליטים הדיגיטליים הקיימים בשוק מתחלקים לשלושה סוגים - מקליטי DVD, מקליטי כונן קשיח, וממירים שהם מקליטי כונן קשיח. מבין אלה, הנוחים ביותר הם הממירים שהם מקליטי כונן קשיח (בארץ, הוט מג'יק ויס מקס), מכיוון שהם מחוברים ללוח המשדרים האלקטרוני.

המכנה המשותף ביניהם: כדי להקליט תוכניות מהטלויזיה, צריך לרכוש חומרה. כדי להקליט באופן נוח (כלומר, לא על גבי DVD), צריך חומרה יקרה עד יקרה מאד. ויש מגבלה ברורה מאד של נפח ההקלטה, בהתאם לגודל הכונן הקשיח של המקליט או הממיר.

מקליט דיגיטלי מרושת, או Network DVR, פותר את הבעיות האלו. התוכניות מוקלטות בעבור הצופים על שרתי הענק של ספק הכבלים (או הלויין) מבלי שהצופה יאלץ להתקין בביתו חומרה יקרה.

התביעות נגד קייבלויז'ן, שיתבררו בקרוב בבית המשפט האמריקאי, הן מקרה מבחן. ניצחון של קייבלויז'ן פירושו שחברות אחרות יציעו שירותים דומים, מה שודאי יוביל לכך שבסופו של דבר השירות יגיע גם לישראל. לשמחתם של הצופים, זהו מקרה די נדיר שבו האולפנים ההוליוודיים מתמודדים עם חברה עם כיסים עמוקים כלשהם (לפחות), שערוכה לנהל את המאבק המשפטי מולם.

העלות הגבוהה היא הסיבה המרכזית לכך שמעטים בארץ בחרו לרכוש יס מקס או הוט מג'יק. מקליט דיגיטלי מרושת אמור לעלות רק מחיר חודשי על שימוש בשירות, ומחיר כזה עשוי בהחלט להיות סביר ושווה לכל נפש. ואז נוכל גם אנחנו בישראל להצטרף באמת למהפכה שה-Tivo חולל לפני מספר שנים בחייהם של צופי הטלויזיה האמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully