וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: הרשת היא המדיה מספר 1

6.6.2006 / 11:30

אתר CNet מדווח על מחקר על פיו הרשת היא המדיה מספר 1 בשעות היום, מס' 1 בעבודה ומס' 2 בבית

פרויקט מחקר שנוהל על ידי מרכז עיצוב המדיה של אוניברסיטת בול עקב אחר השימוש של 350 איש במדיה. "מישהו ממש נכנס לבתיהם ומקומות העבודה שלהם עם מחשב כף יד כל 15 שניות, ותיעד את צריכת המדיה שלהם", אמרה לכתב CNet פאם הוראן, נשיאת אגודת המו"לים המקוונים, שמימנה את המחקר.

לדבריה של הוראן, זהו המחקר הראשון מסוגו. בעבר, צריכת המדיה של צרכנים נבדקה בסקרים טלפונים או על פי יומנים שניהלו.

לא מפתיע לגלות שזמן צריכת השיא של עיתונים הוא בבוקר. המדיה המודפסת נצרכה על ידי 17 אחוז מהנבדקים בין השעות 8 בבוקר ועד 11 בבוקר. כשמשלבים את אחוזי קריאת העיתונים והשימוש ברשת, הטווח הפוטנציאלי של מפרסמים קופץ ל-44 אחוז. כמו כן, אם מוסיפים את צריכת הרשת במשך אותו הזמן בבוקר, קופץ מספר הצרכנים שקראו ירחונים משבעה אחוז ל-39 אחוז, ומספר צרכני הטלויזיה קופץ מ-44 אחוז ל-62 אחוז.

"העניין הוא שיש גידול בקהל היעד כשבונים קמפיין שמשלב מדיות שונות", אמרה הוראן.

על פי המחקר, ההערכה השמרנית היא ש-17 אחוז מכלל צריכת המדיה מתבצעת דרך הרשת, והוראן מציינת שחלק מהחוקרים סבורים שהמספר גבוה יותר.

המחקר השתמש גם בנתוני סקרים שבחנו את הרגלי הוצאת הכסף של 350 הנבדקים. ההוצאה הממוצעת של הצרכנים שמשתמשים יותר ברשת היתה 26450 דולרים, בעוד שממוצע ההוצאות של הקבוצה הצורכת טלויזיה יותר היה 21401 דולרים.

אבל, לדבריה של הוראן, מחקרים מראים שרק 8 אחוז מתקציבי הפרסום מופנים לרשת.

"אני שומעת יותר ויותר ממשווקים שהם שינו את העסקים שלהם כדי שיגיבו ביעילות יותר. יש תנועה פעילה של מפרסמים מסורתיים לחקור אסטרטגיות פלטפורמה", אמרה הוראן. היא מאמינה שתוצאות המחקרים מושכים את תשומת לבם של מפרסמים וקנייני מדיה ושהם עשויים לגרום להאצה במעבר כספי פרסום כדי שיהיו תואמים לסטטיסטיקות הנוכחיות של שימוש המדיה של צרכנים.

היא אינה היחידה הסבורה כך.

במרץ, פרויקט האינטרנט והחיים האמריקאים של מכון פיו פרסם מחקר על פיו 50 מיליון אמריקאים השתמשו ברשת כמקור החדשות העיקרי שלהם בשנת 2005. במחקר צוין גם שחיפוש חדשות הוא הפעולה האינטרנט השלישית בפופולריות שלה. דיווח מחקר שפורסם באותו החודש מאגודת המפרסמים הלאומית, בשילוב עם חברת המחקר פורסטר, ציינו שסביר שכסף הפרסום יגיע בעקבות האנשים.

חוקרים שניהלו את המחקר בעבור אמ"מ מצאו גם קישור ישיר ועקבי בין הפניות מחוץ לרשת לאתרים והתנועה באתרים. כשערוץ PBS אומר לאנשים שהם יכולים למצוא מידע נוסף באתר של הערוץ, אנשים הולכים לשם. כך גם בנוגע להפניות במדיה מודפסת למקבילות מקוונות כמו הניו יורק טיימס וnytimes.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully