וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלטלה בהנהלת מיקרוסופט נמשכת

ליאור רבינוביץ

21.6.2006 / 11:59

מרטין טיילור, סגן נשיא לשיווק - פורש לאחר שלושה חודשים בלבד. החברה נאבקת למצוא את דרכה בעידן האינטרנט

הנהלת חברת התוכנה הגדולה בעולם מיקרוסופט ממשיכה להיטלטל. מיקרוסופט הודיעה כי סגן הנשיא מרטין טיילור, שמונה במארס האחרון כדי לקדם את מהפכת האינטרנט בחברת הענק, פורש מתפקידו. החברה סירבה למסור את הסיבה לעזיבה של טיילור. הפרישה מגיעה שבוע לאחר שגייטס הודיע על הקטנת מעורבתו בחברת הענק, ומחליפו של גייטס הוא ריי אוזי שהצטרף לחברה לפני כשנה.

טיילור הוא איש של סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט והאיש השני הכי חזק בחברה, אחרי ביל גייטס שהודיע על פרישה מתפקיד היו"ר הפעיל בסופ"ש האחרון. תפקידו של טיילור במיקרוסופט כסגן נשיא לשיווק היה קידום MSN ווינדוז לייב, שאמורה להשאיר את חברת התוכנה הגדולה בעולם עדכנית עקב התחרות העזה מצד גוגל.

אנליסטים שעוקבים אחרי ביצועי מיקרוסופט היללו את תיפקודו של טיילור בן ה-36 כסגן נשיא לשיווק, "כאיש הנכון במקום הנכון". טיילור עובד במיקרוסופט כבר 13 שנה והיה צמוד לבאלמר. בתפקידו האחרון לפני מינויו כסגן נשיא, עזר לבאלמר לשפר את שירות הלקוחות של מיקרוסופט.

זירת המלחמה המיידית של מיקרוסופט לטווח הקצר היא השקתו של שירות Windows Live שיספק את שירותי מערכת ההפעלה והתוכניות המשרדיות הפופלריות על גבי הרשת, מבלי צורך להתקין את כל המוצר על המחשב. שירות כזה יאפשר עבודה עם ישומים כבדים באמצעות מכשירים סלולריים ניידים וקלים.

מיקרוסופט, כמנהגה, מאחרת את הרכבת, אבל העבר מלמד כי היא חברת התוכנה השכילה לתפוס את הרכבת בעיקול הבא, להשתלט עליה ולזרוק את נהג הקטר אל עבר התהום. מיקרוסופט נאבקת כנגד יאהו וגוגל על תשומת לב הגולשים באינטרנט. המסנג'ר של מיקרוסופט - MSN - הוא עדיין הפופולרי ביותר, אבל מנוע החיפוש שלה, ולפיכך גם מכירת שטח פרסום - מפגרים אחר גוגל ויאהו.

השוק שבו יש למיקרוסופט מונופול מוחלט - מערכות הפעלה למחשבים אישיים - אינו מובטח לה. נגיסה בנתח השוק מתוכנות קוד פתוח וחינמיות כמו לינוקס, יכולות להוביל יצרניות מחשב לספק מחשבים עם לינוקס ולא עם ווינדוס.

אך שדה המערכה העיקרי של מיקרוסופט הוא הדומיננטיות באינטרנט - מיקרסופט לא נחשבת מובילה בתחום בשנים האחרונות, אלא גוגל. המוצרים של מיקרוסופט נחשבים כתגובה לחדשנות של מתחרותיה. מיקרוסופט הקציבה 2 מיליארד דולר לתחרות על האינטרנט החל ב-1 ליולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully