וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס יומי של 2 מיליון יורו למיקרוסופט

מיכל רמתי

4.7.2006 / 10:27

הנציבות האירופית פסקה כי מיקרוסופט לא עמדה בדרישותיה. הקנס הכולל עשוי להגיע לחצי מיליארד דולר

ועדה של הנציבות האירופית פסקה ביום שני כי לא עמדה בדרישות הנציבות האירופית ועשויה לעמוד בפני קנסות של עד 2 מיליון יורו ביום. כך אמרו מקורבים לנושא לסוכנות רויטרס. מקורות אמרו בעבר לרויטרס, כי הוועדה מתכוונת לפסוק נגד מיקרוסופט, וכי ב-10 ביולי תתקיים פגישה נוספת על מנת לקבוע את גובה הקנס.

הדרישות שהנציבות האירופית מתייחסת אליהן ניתנו ב-2004, בפסיקה של הנציבות כי מיקרוסופט מפרה את חוקי ההגבלים העסקיים ומנצלת את עמדתה החזקה בשוק מערכות ההפעלה לטובת תחומי פעילות אחרים. בפסיקה מ-2004 גם קנסה הנציבות האירופית את מיקרוסופט ב-497 מיליון יורו (610 מיליון דולר), והורתה לה לשנות את התנהלותה העסקית.

הנציבות דרשה, כי מיקרוסופט תציע גירסה של מערכת ההפעלה הפופולרית "חלונות" ללא נגן המדיה שלה. כמו כן, דרשה הנציבות, כי מיקרוסופט תציע ליריבותיה מסמכי תיעוד שיאפשרו להן לפתח תוכנות לשרתים בכדי שיוכלו לתפקד ביחד עם מערכת ההפעלה ולהתחרות בתוכנות השרתים של מיקרוסופט. בדצמבר הודיעה הנציבות, כי מיקרוסופט לא סיפקה תיעוד הולם מספיק, ואיימה להחיל עליה קנסות יומיים החל מ-15 בדצמבר. אם אכן תחליט הנציבות לקנוס את מיקרוסופט ב-2 מיליון יורו ליום, עשוי הסכום הכולל של הקנס להגיע לכחצי מיליארד דולר.

מיקרוסופט טענה במשך חודשים רבים, כי עמדה לחלוטין בדרישת האיחוד האירופי לספק מסמכים טכניים על מערכת ההפעלה "חלונות". אך הנציבות האירופית, כמו גם משרד המשפטים האמריקאי שעמו הגיעה מיקרוסופט להסכם דומה, מתלוננות על איכות התיעוד של פרוטוקולי "חלונות". לטענת הנציבות, מיקרוסופט לא סיפקה את כל התיעוד הנחוץ וחייבה את המתחרות בסכומים גבוהים מדי.

עם זאת, באפריל מסרה מיקרוסופט, כי הבינה מה דרוש ממנה, והחלה במאמצים מוגברים לעמוד בתאריכי היעד של הנציבות. לא ברור האם מיקרוסופט כבר הצליחה להתאים עצמה לדרישות, והאם הנציבות תתחשב במאמציה האחרונים לאחר שבמשך חודשים רבים התמהמהה וביצעה פעולות שלא עמדו בדרישות, למרות טענותיה.

מיקרוסופט, מצדה, טענה במארס, כי הנציבות האירופית לא נקטה בהליכים הוגנים כלפיה והתעלמה ממידע חיוני בפסיקתה נגד החברה. מיקרוסופט טענה, כי הנציבות התעלמה ממידע חיוני ומנעה ממנה להגן על עצמה כראוי. "הנציבות סירבה באופן חוזר ונשנה להגדיר בבירור את דרישותיה וחששותיה למרות בקשות חוזרות של מיקרוסופט", מסרה החברה. האיחוד האירופי מכחיש טענות אלו, והבהיר כי חזר וביקש ממיקרוסופט לספק מפרט מלא ומדויק. האיחוד גם ציין, כי שלח למיקרוסופט דו"ח ראשוני ממומחים כבר ביוני 2005. בדו"ח הובעו ספקות לגבי איכות המסמכים הטכניים שסיפקה החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully