וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב ה-GPS הגדול - חצי גמר 1

דידי חנוך

4.7.2006 / 16:13

במקצה זה יתחרו זה מול זה שני מתחרים סלולריים ולהם מקלטי GPS נפרדים. מי יעלה לגמר הגדול?

כן, גבירותי ורבותי, הגיע זמן התחרות. בפינה האחת, יש מכשיר נוקיה של אורנג', עם מקלט לווייני בלוטות' של חברת רויאלטק. בפינה השניה? מכשיר נוקיה של סלקום עם מקלט לווייני בלוטות' של חברת רויאלטק.

וזוהי לא תחרות סתם. זוהי תחרות נושאת פרס. הערכה הטובה ביותר תעלה לגמר מול הזוכה בקרב האון-בורד (המכשירים שהמקלט הלוייני מובנה בהם), והזוכה בגמר תזכה בטיול בחו"ל, שם תסייע לניווט של עבדכם הנאמן. ותפקודה שם יזכה לסיקור גם הוא.

על פניו, הקרב הזה הולך להיות שקול בהחלט. מי ינצח ויעלה לגמר הגדול בהמשך השבוע? חכו ותראו.

מקלט

כאמור, שני המקלטים שסופקו על ידי החברות הם מקלטים של חברת RoyalTek. שניהם נמכרים בטווח מחירים די דומה בשוק החופשי. אבל יש הבדל משמעותי ומהותי בין השניים. האחד בנוי על צ'יפסט SiRFIII, והשני לא. למה זה משנה? כי לסוג הראשון יש קליטה טובה יותר. גם בתיאוריה וגם במעשה, המקלט של סלקום קלט את הלויינים מהר יותר ובמיקומים בעייתיים יותר. זה של אורנג' רצה להיות קרוב לחלון, ולא קלט כלום כששני המקלטים פעלו יחדיו.
סלקום 1 - 0 אורנג'

הממשק

שתי החברות משתמשות בתוכנה שמתבססת על המפות של mapa.co.il ועל מאגר הנתונים של החברה. התוכנה של אורנג' היא למעשה שדרוג של תוכנת המפות הסלולרית שהחברה מציעה ללקוחותיה, ושנוצרה על ידי חברת לוקיישונט. התוכנה של סלקום היא מוצר של חברת Telmap. לטעמי, התוכנה של סלקום, תוכנת Navigator של טלמפ, היא תוכנה טובה יותר מתוכנת Amaze של לוקיישונט. התפריטים גדולים יותר ונוחים יותר לעלעול, והגישה למאגר הנתונים של מפה לצורך איתור היעד והכנסתו למסלול נוחה יותר.
סלקום 2 - 0 אורנג'

ניווט - ממשק

לשתי התוכנות יש מצב שבו רואים את מיקום המקלט ומסלולו על מפה ומצב שבו מופיע חץ המציין את הפניה הבאה או המשך הנסיעה. במפה של אורנג' מראה חץ גדול את מיקום המקלט. במפה של סלקום זה עיגול קטן. החץ הגדול מדויק יותר, אבל קצת מסיבי מדי לטעמי. ובכל זאת, במצב המפה, שתי התוכנות שקולות. מצב הניווט, לעומת זאת, הוא סיפור אחר. התוכנה של אורנג' מראה אחד משלושה חיצים: חץ קדימה, חץ פונה שמאלה וחץ שפונה ימינה. בצמתים מסובכים, התוכנה של אורנג' מכזיבה. זו של סלקום, לעומת זאת, מראה את חץ המסלול על מפה מוגדלת של הצומת. לטעמי, הפתרון הזה יעיל ומועיל בהרבה, במיוחד כשמגיעים לצמתים לא מוכרים.
סלקום 3 - 0 אורנג'

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ניווט - מסלול

במסלולים בהם ניסיתי את המכשירים, שניהם בחרו באותו המסלול. המסלולים היו יעילים, וגם אם נהגי מוניות למיניהם חלקו על ההחלטות שלהם, הם הביאו אותנו ליעד.
סלקום 4 - 1 אורנג'

מחיר

שתי החברות בחרו באסטרטגיות תמחור שונות. אורנג' מוכרת את הערכה ב-33 ש"ח לשלושים ושישה חודשים, או 1188 בתשלום אחד, ולא גובה תשלום על השירות במשך 36 חודשים. סלקום מוכרת את הערכה במחיר הזול בהרבה של 540 ש"ח (15 ש"ח כפול 36 תשלומים) אבל גובה מהחודש השביעי תשלום של 23.18 על השירות. זה יוצא 1235 ש"ח אחרי 3 שנים. אבל בשירות של סלקום אין התחייבות לשירות אחרי 6 חודשים. 2 החברות מאפשרות לשלם גם את מחיר הערכה בתשלום אחד. אולי יתרון קל לסלקום, למי שיעזוב את השירות וירצה להישאר עם המקלט. אבל למי שנשאר, באורנג' קצת זול יותר. תיקו.
סלקום 5 - 2 אורנג'

מכשירים

השירות של שתי החברות תואם למגוון מכשירים, שחלקם דור שלישי וחלקם לא. בעיקרון, המקלטים תואמים לכל מכשיר בעל קישוריות בלוטות', כיוון שתוכנות ה-GPS עצמן הן תוכנות ג'אווה שעובדות ברוב המכשירים המתקדמים.
סלקום 6 - 3 אורנג'

סיכום

המוצר של אורנג' הוא לא מוצר רע. אם אתם זקוקים ל-GPS בעלות לא גבוהה, הוא עושה את העבודה ויביא אתכם ליעדכם. אבל הממשק שלו פחות נוח במידה משמעותית מזה של סלקום, וידרוש מכם יותר טרחה בעודו חוסך לכם פחות צרות. ערכת הניווט הלווייני של סלקום, לעומת זאת, היא לא פחות ממעולה, והיא עולה לגמר עם רוח גבית.

ערכת Navigator של סלקום לוקחת את חצי הגמר בהליכה. את מי היא תפגוש בגמר? זאת נדע לאחר חצי הגמר שיערך מחר בין מיו P350 לבין המיני POZ של פלאפון, שצפוי להיות מרתק ומותח.

עדכון: מיחסי הציבור של אורנג' נמסר שגם הם מספקים ללקוחות מקלט בעל צ'יפסט סירפ3. חבל שזה לא המקלט שסופק לצורכי הסקירה. בכל מקרה, עדכנו את התוצאה: סלקום 6 - 4 אורנג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully