וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב ה-GPS הגדול - חצי גמר 2

דידי חנוך

5.7.2006 / 16:18

בחצי הגמר הזה יתחרו שני מתמודדים עם מקלטי GPS מובנים, והמתח בשיאו. מי מי יעלה לגמר הגדול?

קהל נכבד, ילדים מכל הגילאים, ברוכים הבאים לחצי הגמר השני בקרב הגפסים הגדול! בפינה האחת P350 של חברת מיו, אחת החברות המובילות בעולם והחברה הפופולרית בישראל בתחום הגפס. ומולה עומד המיניפוז, טלפון/פוקט פיסי/גפס חדש ברשת פלאפון.

אני מזכיר שזוהי לא תחרות סתם. זוהי תחרות נושאת פרס. הערכה הטובה ביותר תעלה לגמר מול ערכת סלקום Navigator, הזוכה בקרב האוף-בורד (סלולריים עם מקלט הלוייני חיצוני), והזוכה בגמר תזכה בטיול בחו"ל, שם תסייע לניווט של עבדכם הנאמן. ותפקודה שם יזכה לסיקור גם הוא.

מקלט

שני המכשירים מצוידים בצ'יפסט Sirf III. בבדיקות שלנו נמצא גם ששניהם מאתרים לוויינים בערך באותה המהירות. שוויון.
מיו 1 - 1 מיניפוז

הממשק

המיניפוז משתמש בתוכנת Navigator, שהיא גירסה אותה התוכנה שמותקנת במכשירי סלקום שנסקרו בחצי הגמר הראשון. וכבר נאמר שהיא תוכנה מצוינת ונוחה מאד. מיו משתמשת כיום בתוכנת iGO של NavNGo. את המיו בדקתי בממשק בעברי ובאנגלית, בדיקה שהעלתה תוצאות מפתיעות מעט כשגיליתי שהתוכנה מאייתת את שם חולון עירי כ-Kholon. אבל מעבר לכך, מאגר נקודות העניין המצוין של Navigator עדיין מנצח, אבל התחרות צמודה בהרבה. מאגר נקודות העניין של iGO גדול מאד ונוח לשימוש. למיו יתרון משמעותי אחד, והוא גודל המסך, שמפצה במידה רבה על כך שהממשק של המיניפוז מעט טוב יותר. בקיצור, לשתי הערכות יתרונות וחסרונות בכל הנוגע לממשק, ולכן התוצאה היא שוויון.
מיו 2 - 2 מיניפוז

ניווט - ממשק

שיבחתי כבר את ממשק הניווט המצוין של Navigator בסקירה הקודמת. אבל כאן הופך המסך הגדול יותר של המיו לגורם מכריע. הייצוג הגרפי של המסלול פשוט טוב יותר, גדול יותר וברור יותר במיו.
מיו 3 - 2 מיניפוז

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ניווט - מסלול

מכיוון ששני המכשירים בנויים על אותן המפות (שוב המפות של חברת מפה, שמהוות את הבסיס לכל המכשירים המתמודדים בקרב הגפסים הגדול), הרי ששניהם תכננו מסלולים זהים בכל הבדיקות שערכתי. אבל יש ביניהם הבדל משמעותי אחד בפילוסופיה של שני המכשירים. כשהנהג נוסע שלא על פי המסלול המתוכנן, מניחות שתי המערכות הנחות שונות. המיו מניח שהנהג יודע מה הוא עושה, ומתכנן מייד מסלול חדש על פי הבחירה של הנהג. תוכנת Navigator מניחה שהנהג שגה, והפתרון המיידי שלה הוא הצעת הדרך המהירה ביותר לחזור למסלול הקיים. אני מניח שההעדפה בין שתי הבחירות היא עניין של טעם, אבל כשאני זקוק ל-GPS, אני זקוק לו מכיוון שאני לא יודע היכן אני ולאן אני נוסע. וטעויות הן חלקי טבעי מניווט. אז אני שמח שהתוכנה מניחה את קיומן של טעויות אנוש ומציעה תיקון. וזה לא שהנוויגייטור מתעקש שתחזרו למסלול שלו. אחרי מספר שניות גם הוא מחשב מסלול חדש. מבחינתי, זה הופך את הניווט של הנוויגייטור למנצח.
מיו 3 - 3 מיניפוז

מחיר

המיו משווק במחיר 1950 ש"ח, אך יש צורך לרכוש את תוכנת ניווט בעבור כ-1000 ש"ח נוספים. אין חיוב נוסף על השירות. בסה"כ מדובר בעלות של כ-3000 ש"ח. המיניפוז משווק במחיר של 129 ש"ח לפני מע"מ כפול 36 תשלומים. עם החזר חודשי של 20 ש"ח, המחיר יורד קצת ל-109 ש"ח. כולל מע"מ, תשלמו עליו בסופו של דבר כ-4512 ש"ח. ועל זה יש להוסיף את מחיר חבילת תקשורת הנתונים, שמתחיל ב-59 ש"ח ל-50 מגה. גם עם התשלום הנוסף על התוכנה, המיו עדיין זול יותר.
מיו 4 - 3 מיניפוז

המכשירים

מכיוון שההשוואה כאן היא בין שני מכשירים ספציפיים, נתעמק יותר בהשוואה ביניהם.

צורה וגודל
החיסרון הגדול של P350 קשור לאחד היתרונות הגדולים שלו - המסך הגדול. המימדים של המסך מכתיבים את מימדיו של המכשיר, שהוא גדול ומסורבל. על ידית האחיזה שלו ברכב, המיו נוח מאד. בכיס, הוא די רחוק מכך. המיניפוז קטן יותר, ויחסית לפיצ'רים שלו הוא מ-מ-ש קטן. אבל הוא די שמנמן. יתרון קל למיניפוז.

הקרביים
שני המכשירים הם מחשבי כף יד בעלי מעבד 400mhz. המיו עובד על חלונות מובייל 2005 בעוד המיניפוז עובד על גרסת 2003. הגרסה הוותיקה יותר היא כיום היציבה יותר, אבל אין ספק שהגרסה החדשה יותר רק תשתפר. בסה"כ, שוויון מבחינתי.

פיצ'רים
המיו הוא מחשב כף יד ו-GPS, וזה נחמד. המיניפוז הוא טלפון דור שלישי, מחשב כף יד, רדיו, מצלמה ו-GPS. וזה... זה... תשמעו, זה די מרשים. מדובר כאן מסוג המכשירים הקוריאנים אותם אנחנו מסקרים בדרך כלל בגאדג'ט היום. המסך שלו אמנם קצת קטן יחסית למחשב כף יד, אבל עדיין די גדול. בסה"כ, אני חייב לתת את הניצחון כאן - ובקטגוריית המכשיר בכלל - למיניפוז.
מיו 4 - 4 מיניפוז

סיכום

מדובר כאן בשני מכשירים טובים מאד שעולים הרבה כסף ומספקים תמורה לכסף. אחד הדברים החיוביים ביותר בקרב הגפסים הגדול היה הגילוי שאין באמת אופציה גרועה בין האופציות הנסקרות. אבל מישהו צריך לנצח ומישהו צריך להפסיד, ובסקירת מכשירי GPS, המיו מנצח בזכות המסך הגדול יותר והמחיר הזול יותר.

הוא עולה לגמר, שם ייפגש עם המנצח של חצי הגמר השני, ערכת ה-GPS של סלקום. בהצלחה למתמודדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully