וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: לספאמר אסור להתחבר לשרתי 012

ליאור הנר

6.7.2006 / 15:00

אמיר גנס הגיע להסדר עם החברה שתבעה אותו על פגיעה בשירותיה ולא ישלם לה קנס. 012: השגנו הרתעה אפקטיבית

הסדר בין חברת התקשורת 012 קווי זהב ואמיר גנס בעקבות תביעת 012 הביאה להפסקת שליחת דואר זבל של גנס משרתי 012. בתביעה שהגישה 012 (ת.א.5024/06 012 קווי זהב בע"מ נ' אמיר גנס), באמצעות באי כוחה עוה"ד חיים רביה ודן אור-חוף, נתבע אמיר גנס והחברה שבבעלותו, ניו אפרוצ' בע"מ, בעקבות התקפת דואר זבל שאירעה בתאריך 10.5.2004. לטענת 012, ההתקפה הביאה לפגיעה חמורה במערכות הדואר האלקטרוני שלה. 012 טענה בכתב התביעה שכמויות עצומות של דואר זבל האטו את פעילות שרתי הדואר של החברה והכריחו אותה להוסיף שרתים נוספים על מנת להתמודד עם העומס.

בכתב התביעה, דרשה 012 מגנס לשלם פיצויים בסך עשרות אלפי דולרים על הנזקים שנגרמו לחברה. כמו כן, ביקשה 012 להוציא צו מניעה שתמנע מגנס לעשות שימוש בשירותים השונים שמציעה החברה. בכתב ההגנה טען גנס, כי מעולם לא קיבל את הסכם השימוש האוסר במפורש על שימוש בחשבון דואר אלקטרוני לצורך הפצת דואר זבל, ואף קיבל, לטענתו, היתר מנציג החברה לשלוח דואר אלקטרוני בכמות מסחרית. כמו כן טען גנס כי לא ייתכן שהדואר ששלח גרם להפלת שרתי החברה משום שהדואר נשלח לאורך 18 שעות ולא בבת אחת.

ההסדר שנתקבל על שני הצדדים קובע כי גנס והחברה שבבעלותו לא יוכלו יותר להתחבר לשירותי הגישה לאינטרנט של 012, ויהיו מנועים מלשגר, לקבל, לנתב, להעביר ולאחסן הודעות דואר אלקטרוני ומסרים אחרים, באמצעות מערכות התקשורת של 012. על פי ההסכם, כל הפרה של איזו מההתחייבויות הנ"ל, תגרור אוטומטית תשלום פיצוי כספי מוסכם, ושאינו דרוש הוכחה בסך 5,000 שקל. אם גנס יפר איזו מן ההתחייבויות שבהסדר תוכל 012 לשוב ולתבוע ממנו את מלוא נזקיה.

סטלה הנדלר, מנכ"ל 012 קווי זהב, מסבירה כי "מטרתה העיקרית של התביעה היתה ליצור פעולת הרתעה אפקטיווית כלפי מפיצי דואר זבל. ואני בטוחה שההסדר אליו הגענו, ואשר קיבל כאמור תוקף של פסק דין אכן מביא לידי כך. זו הפעם הראשונה שמפיץ דואר זבל התחייב לפעול תחת איום מתמשך וללא הגבלת זמן של קנס בגין שימוש אסור במערכות של ספק הגישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully