וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפוד מסוכן לבריאות

9.7.2006 / 12:29

נער אמריקאי ספג פגיעת ברק בשעה שהאזין לנגן הפופולארי. מומחה: ייתכן שהאוזניות שימשו כאנטנה ומוליך

צעיר אמריקאי למד בדרך הקשה, שמעבר לפגיעה בשמיעה והסכנות הרגילות, האיי פוד יכול להיות ממש מסוכן. ג'ייסון באנץ', בן 17, כיסח את הדשא ליד ביתו בעיר קסל רוק, דנבר, והאזין לו לתומו למטליקה, כשהוכה על ידי ברק.

מבדיקה ראשונית עולה שהאייפוד והאוזניות התנהגו כמו אנטנה ומשכו אליהם את הברק. למסקנה הזו ניתן להגיע מהפגיעה שספג באוזניו ומשורת הכוויות לאורך גופו המפוזרות בדיוק מהאוזניות, לאורך איפה שהיה החוט שלהם והמכשיר עצמו על גופו, בזמן הפגיעה. על הנגן הפופולארי נוצר חור בחלקו האחורי והאוזניות עצמן התפרקו לגורמים קטנטנים.

עיתון מקומי מדווח שבאנץ' לא זוכר מה קרה אחר כך וכשהתעורר הוא מצא את עצמו בבית החולים, עם דימום מהאזניים ומקיא את הנשמה. כנראה שהוא הצליח להוריד את החולצה והנעליים שנשרפו ממכת הברק ולהיכנס לביתו. שכן מצא את נעליו השרופות של באנץ' וקרא לעזרה.

באנץ' ואימו משוכנעים שהאייפוד אשם בהכל ומצביעים על עץ אורן סמוך שלא נפגע, כמו שצפוי בדרך כלל בסופת ברקים. גרגורי סטיוארט, ממרכז הברקים המקומי, לא בטוח שזה היה המקרה. "אין עדות מדעית שהברק נמשך לאייפודים. עם זאת, כשמישהו מרכיב אוזניות ונפגע מברק הזרם רץ לאורך החוטים לתוך האוזניים. יש מקרים מתועדים של אנשים שנהרגו מפגיעת ברק בשעה שדיברו בטלפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully