וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות זה כל כך 98'

11.7.2006 / 11:57

מיקרוסופט מפסיקה היום לחלוטין את התמיכה למערכת ההפעלה הוותיקה. מציעה לכ-70 מיליון משתמשים לשדרג. נגיד, ל-XP

מיקרוסופט דוחקת, בדרכה העדינה, בכ-70 מיליון משתמשי ווינדוס 98 לשדרג את מערכות ההפעלה שלהם, על ידי הפסקת התמיכה בתוכנה. החל מהיום החברה לא תסייע עוד למשתמשים הזקוקים לתמיכה ותפסיק להוציא עדכוני אבטחה למערכת ההפעלה.

המהלך פוגע, כאמור, כ-70 מיליון מחשבים שעדיין מצוידים בווינדוס 98, 98 מהדורה שנייה ווינדוס ME. מרבית המשתמשים במערכת ההפעלה הוותיקה הם צרכנים פרטיים ביתיים ועסקים קטנים, כיוון שמרבית העסקים הגדולים כבר שוכנעו על ידי מחלקות השיווק היעילות של התאגיד, לשדרג את המערכות שלהם.


התמיכה היתה מתוכננת להסתיים כבר ב-2003 אך בחברה המתינו עוד שלוש שנים בעקבות מחאת המשתמשים. החברה המשיכה לספק תמיכה בתשלום (לא בחינם כפי שהיא נוהגת בד"כ) והוציאה עדכוני אבטחה קריטיים. המשמעות היא שמהיום כל אותם משתמשים שבחרו לא לשדרג, מסיבות כלכליות או אידאולוגיות, הופכים לפגיעים יותר לאיומים וירטואליים. הנחמה היחידה שנותרה להם היא שמרבית מפתחי הווירוסים והרוגלות לא מכוונים אותם למערכות ההפעלה הישנות ולכן הם פחות על הכוונת.

בהודעה הרשמית מסבירה מיקרוסופט שהתמיכה מופסקת "בגלל שהמוצרים מיושנים ועלולים לחשוף את המשתמשים לסיכונים אבטחתיים". עוד קוראים בחברה לצרכנים לשדרג במהירות את מערכות ההפעלה שלהם למוצר מתקדם יותר כמו, נגיד, ווינדוס XP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully