וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

357 מיליון ד' קנס למיקרוסופט

רויטרס

12.7.2006 / 13:14

הנציבות האירופית מאשימה את החברה ברמיסת מתחרותיה ומניעת מידע מהן. הקנס הוטל בשל אי עמידה ביעדי התיקון

הנציבות האירופית קנסה את מיקרוסופט ב-357 מיליון דולר ביום רביעי, כעונש על כך שהחברה לא עמדה בפסיקה שנקבעה נגדה ב-2004 בשל התנהגות הנוגדת את חוקי ההגבלים העסקיים. הקנס מכסה את התקופה מאז 16 בדצמבר 2005, התאריך שבו נדרשה מיקרוסופט לפתוח מידע מהותי בפני מתחרותיה, ועד 20 ביוני. בסה"כ נדרשה החברה לשלם 1.5 מיליון יורו ליום עבור 187 ימים של הפרת עונשה.

העונש שהוטל הוא הראשון מסוגו, ומתווסף לקנס שיא של 497 מיליון יורו, בו נקנסה מיקרוסופט על ידי הנציבות בפסיקתה ההיסטורית נגד מיקרוסופט ב-2004.

"מיקרוסופט עדיין לא שמה קץ להתנהגותה הלא חוקית. אין לי ברירה אלא להטיל עליה קנסות עונשין על אי עמידתה בדרישות ממנה", אמרה נלי קרוס, הממונה על ההגבלים העסקיים בנציבות.

הקנס לא הגיע לסכום משוער של 2 מיליון יורו ליום. אם מיקרוסופט לא תעמוד בדרישת הנציבות עד 31 ביולי, היא תעמוד בפני קנס מירבי של 3 מיליון יורו ליום.

מיקרוסופט אמרה כי עשתה מאמצי על לעמוד בדרישות הנציבות מ-2004 וכי 300 מאנשיה עובדים כדי לעמוד בדרישות עד 18 ביולי. לדבריה, הקנס אינו מוצדק, אולם היא לא תאט את מאמציה לעמוד בדרישות הנציבות.

ב-2004 פסקה הנציבות האירופית כי מיקרוסופט רמסה את מתחרותיה על ידי מניעת מידע שהיה מסייע להם לייצר תוכנות למחשבי שרת, שהיו פועלות במערכות ההפעלה של מיקרוסופט ושל המתחרות.

הנציבות הורתה למיקרוסופט לספק מידע זה עד יוני 2004. אולם מיקרוסופט לא עמדה בדרישות, והנציבות קבעה כי המידע שמסרה היה פגום ביסודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully