וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווקס פופולי?

דידי חנוך

18.7.2006 / 17:48

האם בלוג + פליקר + יוטוב = מתמודד רציני על הכתר של מייספייס? האנשים מאחורי האתר החדש ווקס מקווים שכן

בשעות האחרונות חרשתי על גרסת הבטא הסגורה עדיין של Vox, השירות החדש של חברת SixApart שפונה לקהל צעיר יותר מהקהל אליו פנתה בעבר החברה שייצרה את Movable Type ורכשה את LiveJournal.

הם לא יאמרו זאת. למעשה, הם יכחישו זאת, אבל SA מקווים בבירור שווקס יעניק להם נתח מהעוגה השמנה ממנה סועדים במייספייס.

ההבדל הגדול ביותר בין ווקס למייספייס הוא הדגש. ווקס הוא אתר בלוגים, שנותן את האופציה להוסיף קובצי מדיה מסוגים שונים להודעות הבלוג או ליצור הודעות רק מקובצי מדיה. מייספייס הוא אתר לקובצי מדיה שמאפשר למשתמשיו גם לכתוב הודעות בלוג.

במוזיקה אין תחרות

בכל מה שקשור למוזיקה, אין תחרות. מייספייס מקושר למוזיקה באופן ישיר מאד ואפקטיבי מאד, והאפשרות ליצור למעשה נגן באתר באופן קל מאד למשתמש תמיד היתה חלק משמעותי ממה שהפך את מייספייס ללהיט כל כך גדול. לעומת זה, האפשרות להוסיף קובצי mp3 הקיימת בווקס לא נראית כמו כזה שוס. במיוחד כשתנאי השירות אוסרים במפורש העלאת תכנים שמפירים זכויות יוצרים.

שותפים טובים לתמונות ווידיאו

תמונות הן היתרון הגדול של ווקס, שכן האתר מכיל קישור מובנה לפליקר. כל משתמש פליקר יכול להעלות בקלות את אוסף התמונות האישי שלו לווקס שלו. ולא רק פליקר בעניין. גם Photobucket לתמונות אישיות ו-iStockPhoto לתמונות ציבוריות. בוידיאו יש לווקס שותף משמעותי אחד, אבל כשהשותף המרכזי שלך הוא יוטוב, מי צריך שותפים אחרים? מאה מיליון קליפים ביום לא טועים, או משהו כזה. בכל מקרה, אם אתם יודעים מה אתם מחפשים ביוטוב, קל מאד להוסיף את הקליפ לווקס. אחרת, זה יכול להיות קצת מסורבל כי מנגנון החיפוש לא יעיל במיוחד.

ספרים?

מצער לומר זאת, אבל ספרים הם לא ממש פחית הרד-בול של רוב נערי ונערות מייספייס, אבל למי שרוצה לכתוב על ספרים, יש אפשרות נוחה לשים קישור לספר באמזון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הכל כלול

אופציה נוספת וחביבה ביותר היא ליצור אוספים של פריטים קשורים, נאמר תמונות וסרטים מטיול וקישורים לסרטי קולנוע על המקום וספרים אודותיו. האוסף מקבל עמוד משלו עם קישור בסייד-באר.

LJ משודרג

בסה"כ, התחושה שלי היא שווקס הוא לא באמת מתחרה למייספייס. ביום שבו צילום דיגיטלי יהיה תחביב שווה למוזיקה בפופולריות שלו, יהיה לווקס סיכוי. ווקס הוא אתר נאה מאד שנבנה היטב ומספק מענה איכותי לקהל רחב פוטנציאלית (פשוט לא עצום כמו זה של מייספייס). אבל יש בו דבר אחד שמטריד אותי. ווקס הוא, במידה רבה, גירסה משודרגת של LiveJournal, אתר הבלוגים החברתי הוותיק שנרכש על ידי SA בתחילת 2005. כמשתמש LJ, סביר להניח שהייתי עובר לווקס. אבל רשימת החברים שלי לא תעבור איתי. ושני האתרים לא מתקשרים זה עם זה. סיקסאפארט בנו כאן אתר חדש ומצוין, ובדרך הותירו מאחור אתר ותיק ומצוין. אתר ותיק ומצוין ששייך להם. ויש בכך מן המרגיז.

בשורה התחתונה

אבל למי שלא נמצא כבר בשירות שהוא מרוצה ממנו מאד, Vox הוא אופציה מומלצת, בזכות עיצוב אטרקטיבי ונבון ושותפויות שמסייעות לבלוגר ליצור תוכן מולטימדיה מגוון בקלות רבה בבלוג שלו.

תיאורטית, אמורות להיות לכל משתמש ווקס הזדמנות לשירות. נכון לעכשיו, מספר ההזמנות שיש לי לחלק עומד על אפס. אם הוא יגדל בעתיד הקרוב, הרי שהראשון שיביע כאן עניין ויצרף מייל יקבל הזמנה.

עדכון: אמרתי שהראשון שיביע עניין ויצרף דואל יקבל הזמנה. לישי היה הראשון שצירף מייל, והזמנה נשלחה אליו. אבל יש לי כרגע עוד הזמנה אחת. בבקשה אל תוסיפו עוד בקשות. בהנחה שכתובת המייל של אלכס מופיעה במערכת, הוא יקבל את ההזמנה השניה בהמשך. תודה לכולם, ואשמח לשמוע כאן תגובות על המערכת מהנסיינים שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully