וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט Zune - מה ידוע

דידי חנוך

23.7.2006 / 11:26

אנשי מיקרוסופט החלו לחשוף בסוף השבוע פרטים, ועכשיו אנחנו יודעים כמה דברים על הנגן החדש

שלב השמועות הראשוני עבר חלף לו. בעקבות השיחות של מיקרוסופט עם מגזין בילבורד, אתר Engadget ואחרים, ידוע כעת לא מעט אודות סדרת הנגנים הצפויה של מיקרוסופט. הבה נסקור את מה שאנחנו יודעים, וקצת על מה שזה אומר.

העובדה הראשונה שאנחנו יודעים כיום על Zune היא שהוא לא שמועה. עוד השנה צפוי לצאת מכשיר ראשון לשוק, ונוספים צפויים בשנה הבאה.

Zune הוא שם המותג, הנגן, ושירות ההורדות. לנגנים שונים יהיו שמות משנה כגון Zune Argo ו-Zune Pyxis. Zune יהיה שירות מלא, שמקביל בהיקפו ל-iTunes. המכשיר הראשון שיושק בשירות (כנראה Zune Argo) יהיה נגן מוזיקה בלבד, אבל השירות צפוי להפוך לשירות בידור מלא, כולל וידיאו ומשחקים.

נגן Zune הראשון יהיה מבוסס כונן קשיח, מה שכנראה מצביע על נפח זיכרון משמעותי, אחרת אין סיבה שהוא לא יהיה מבוסס פלאש.

כל מכשירי Zune יהיו בעלי יכולות WiFi ויחוברו ישירות לרשת, בנוסף לקישוריות למחשב. ניתן יהיה להוריד מוזיקה ישירות למכשיר מהרשת ואף להמליץ שירים לחברים ולחלוק פלייליסטים. ומיקרוסופט טוענת שניתן יהיה לחלוק שירים עם חברים באופן מוגבל, במה שסגן הנשיא של חברת וירג'ין מכנה "שיתוף מבוקר".

Zune לא תואם ל-Plays For Sure של מיקרוסופט. נגנים של חברות שיצרו שותפות מוזיקה עם מיקרוסופט, כגון אייריבר וקריאייטיב, לא יוכלו להוריד שירים מהשירות. זה אומר שכל החברות האלה, שבנו על השותפות שלהם עם מיקרוסופט ודי נכשלו, הולכות לאבד את חלקיקי נתח השוק שנותרו להן.

Zune הוא אסטרטגיה חדשה ונפרדת לשוק המוזיקה, שמנוהלת על ידי חטיבה נפרדת לחלוטין במיקרוסופט. החטיבה החדשה היא אוטונומית לגמרי, כמו חטיבת X-Box של החברה.

Zune הוא, למעשה, יישום שני של אסטרטגיית X-Box: חטיבה נפרדת שיוצרת תוכנה וחומרה ושירות מקוון משולב שבאה להתחרות במוצר מבוסס בעל שליטה בשוק. האיקסבוקס מעולם לא הצליח להשתלט על השוק של פלייסטיישן. נותר רק לצפות ולראות האם Zune יתמודד כשווה מול שווה נגד האייפוד. דבר אחד בטוח: אפל לא ישקטו על שמריהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully