וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוייקט ונציה של יוצרי סקייפ וקאזה

25.7.2006 / 10:54

ניקלאס זנסטרום וג'אנוס פריס, האנשים שהביאו לכם את סקייפ וקאזה, מקימים מיזם לטלוויזיה מקוונת

הרקורד של ניקלאס זנסטרום וג'אנוס פריס הוא מהמרשימים ביותר שניתן למצוא. השניים יצרו את קאזה והפכו את התוכנה לאמצעי שיתוף הקבצים הפופולרי ברשת לפני שמכרו אותה לחברת שארמן שהרסה אותה כליל. אז פצחו במיזם של טלפוניה אינטרנטית בשם סקייפ, אותו מכרו לאיביי בהון רב לאחר שביססו אותו בהצלחה כדומיננטי בתחומו ברשת.

כעת מדווח מגזין ביזנסוויק שיש לשניים פרויקט חדש בשם פרויקט ונציה, שנועד להפוך לאמצעי הדומיננטי ברשת להפצה חוקית של תכני טלויזיה. הפרויקט מורכב מצוותי מפתחים בכירים ברחבי העולם, בערים כמו ניו יורק, לונדון וונציה. הצוותים מנהלים שיחות עם רשתות טלויזיה ברחבי העולם בנוגע להפצת התכנים שלהן ברשת. הפרויקט נמצא בשלב התחלתי מאד, והכרזה רשמית צפויה רק בסתיו.

נכון לעכשיו מממנים זנסטרום ופריס את הפרויקט מכיסם, בעודם ממשיכים לעבוד בסקייפ. ביזנסוויק מדווח שיש אפשרות שאיביי תשקיע בפרויקט במקרה הצורך. אבל זה לא שהשניים סובלים ממחסור בכסף. הם הרוויחו ממכירת סקייפ 2.6 מיליארד דולרים במזומן ומניות, ועוד מיליארד וחצי בבונוסים שישולמו עד שנת 2009. המיליארד וחצי מותנים בהישארותם בסקייפ.

לא חסרים אפיקים להפצת וידיאו ברשת. מיוטוב לביטורנט לאתריהן של חברות הטלויזיה עצמן, קל כיום למצוא תכני טלויזיה ברשת באופן חוקי ולא חוקי. אבל כאן נכנס לתמונה הרקורד של שני השותפים. השניים הקימו שני פרויקטים עד כה, ושניהם הצליחו באופן פנומנלי, כשהשני מצליח ומוצלח בהרבה מהראשון. כששני אנשים כאלה מקימים מיזם, כדאי לעקוב אחריו. צפוי להיות מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully