וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידיאו, הדור הבא: Dabble

דידי חנוך

30.7.2006 / 8:27

אתר הוידאו החדש Dabble מאפשר לחפש ב-240 אתרי וידיאו, ולעקוב אחר הקליפים החביבים עליכם

אתרי וידאו ואתרי קהילה הם האתרים המצליחים ביותר כיום ברשת. Dabble מנסה לנצל את ההצלחה הזאת ולהפוך לאתר המרכזי לחיפושי וידאו ברשת. האתר מציע מגוון מרשים של שירותים, כולל חיפוש באתרי הוידאו המרכזיים (יוטוב, גוגל וידאו, ואחרים) ואפשרות להוסיף הערות ותגיות ולהחזיק עמוד פרטי עם כל הקליפים האהובים עליכם מכל האתרים.

היתרונות של האתר רבים. יש לו ממשק מצוין, והוא אתר קהילתי נוח שמאפשר להזמין אחרים לצפות באוסף הקליפים שלך. ניתן גם ליצור פלייליסטים ולחלוק אותם עם אחרים או להשתמש בהם בעצמכם.

האתר גם בא מבית טוב. יו"ר החברה היא מרי הודר, המוכרת לקוראי בלוגים טכנולוגים כבעלת הבלוג Napsterization וכאחת הדמויות הבולטות בכל הנוגע לחשיבה וכתיבה על נושאי מדיה דיגיטלית.

אבל יש גם חסרונות. חסרון אחד, למעשה. החיפוש של האתר לא טוב מאד. הוא אולי מחפש ב-240 אתרים, אבל הוא לא מחפש בהם באופן יעיל במיוחד. נראה שהקליפים בהם הוא מחפש הם רק אלה שהוסיפו משתמשים, בין אם בממשק באתר ובין אם בעזרת יישום הסימניה שהם מציעים. במאגר הנתונים שלהם יש 324,456 קליפים. לעומת מה שיש ביוטוב, זאת טיפה באוקיינוס. חיפשתי ביוטוב, לדוגמה, את הסופר ניל גיימן. נמצאו 44 קליפים, כולל ראיונות, הופעות ציבוריות, בלוגים על גיימן והטריילר של מסיכת המראה, הסרט שנעשה על פי תסריט שלו.

חיפוש של אותו השם בדאבל הביא תוצאה אחת. ראיון עם הסופר מאמזון. זה די עלוב.

דאבל הוא רעיון מצוין. אתר מרכזי אחד לניהול כל סרטוני הוידאו ברשת יכול להיות משאב חשוב, ואם האתר יתקדם בכיוונים הנכונים, הוא עשוי להפוך לאחד האתרים המרכזיים ברשת. אבל חבל שהוא לא מסוגל באמת לחפש באותם 240 אתרים. כל עוד הוא תלוי במשתמשים שיוסיפו קליפים, והאמצעי המרכזי שלו למשוך משתמשים הוא אפשרות החיפוש באתרים כה רבים, לא ברור מדוע יעזבו אנשים את יוטוב וינהלו את הקליפים שלהם בדאבל.

אבל, כאמור, יש לי אמון בצוות הניהולי של האתר. מרי הודר היא אישה שמבינה במדיה דיגיטלית וקהילתיות סביב מדיה דיגיטלית. זהו אתר שכדאי בהחלט לעקוב אחריו, כי הפוטנציאל שלו הוא עצום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully