וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט: עידן המחשב האישי קרוב לסיומו

TheMarker

30.7.2006 / 12:52

ריי אוזי, איש החזון החדש של מיקרוסופט: האינטרנט נמצא כיום במוקד, ועל מיקרוסופט להתאים עצמה לשינויים

מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם שחבה את עוצמתה לכוחו של המחשב האישי (PC), מודה כי הגיע הזמן לעבור להתמקד באינטרנט במקום במחשב האישי עצמו. את המסר העביר ריי אוזי, שנכנס לנעליו של ביל גייטס בחודש שעבר כאיש החזון של החברה. "בעידן קודם - עידן ה-PC - מיקרוסופט בהחלט היתה פונה להלך מחשבה תואם PC", אמר אוזי בכנס אנליסטים בסוף השבוע. "אנחנו בעידן חדש, עידן בו האינטרנט נמצא במוקד", הוסיף.

מדובר בשינוי משמעותי לעומת הגישה בה נקט עד כה ביל גייטס, שהתייחס בביטול להערכות כי עידן ה-PC מתקרב לסיומו בעולם טכנולוגיית המידע. מיקרוסופט אמנם החלה להכין עצמה לשינוי בשוקי היעד שלה - שכן סוף עידן ה-PC אין פירושו כי בא הקץ על מיקרוסופט, שתחום פעילותה נושק לתחומים רבים אחרים.

לא שעידן ה-PC כבר בא על סיומו - מדובר עדיין בשוק צומח וחיוני - אך הצמיחה העתידית שלו צפויה להיות מוגבלת, ומרכזיותו בעולם המחשבים מצטמצמת על רקע הפריחה של האינטרנט ושל מכשירים אחרים. כיום שירותים רבים ניתנים בצורה מקוונת, וניתן לגשת אליהם מכל מכשיר אלקטרוני בעל יכולת חיבור לאינטרנט. מחשבי כף יד, טלפונים סלולרים, קונסולות משחק, טלוויזיות - כולם מאפשרים כיום גישה לאינטרנט ומציעים שלל שירותים חלופיים לעולם המחשב האישי. גם מכשירים אלה זקוקים לתוכנה, והתוכנה היא הרי עוצמתה של מיקרוסופט, אם תשכיל להשתמש בה.

מיקרוסופט כבר החלה להיכנס לתחומים אלה - היא רשמה הצלחה נאה בשוק קונסולות המשחק, החלה להיכנס לתחום מכשירי סלולר מבוססי חלונות, ובימים האחרונים אף הודיעה על פיתוח של נגן מוסיקה נייד בשם הקוד "Zune". יתכן כי על רקע שינוי הגישה, תתחיל מיקרוסופט להשקיע אף יותר במוצרים שכאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully