וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור קוראי החדשות באינטרנט בארה"ב עומד על 31%

31.7.2006 / 9:48

עלייה של 2% בלבד בשנתיים האחרונות

הצמיחה במספר קוראי החדשות באינטרנט נבלמה: לפי הסקר האחרון של מכון Pew, כ-31% מהאוכלוסיה הבוגרת בארה"ב בודקים חדשות באינטרנט באופן קבוע. מדובר בשיעור הגבוה אך במעט משיעור קוראי החדשות באינטרנט שנרשם לפני שנתיים באותו סקר - 29%. לפי הסקר, אנשים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם נטו לקרוא חדשות באינטרנט בשיעור גבוה לעומת אנשים צעירים יותר.

גם אם 31% הוא שיעור גבוה למדי של קריאת חדשות באינטרנט, הרי שקוראי החדשות באינטרנט משקיעים בכך פחות זמן מאשר בתחומי מדיה אחרים כמו עיתונים מודפסים, טלוויזיה ורדיו. לפי הסקר, הירידה המתמדת במספר קוראי העיתונים המודפסים נובעת מקריאתם באינטרנט. "המהדורות המקוונות של עיתונים מספקות קרש הצלה עבור העיתונים, אך עדיין מדובר בקרש הצלה קטן מדי", אומר אנדרו קוהוט, מנהל מכון Pew.

רק 40% מהנסקרים אמרו כי קראו עיתון - מודפס או מקוון - ביום הקודם, לעומת שיעור של 58% שדיווחו על קריאת עיתון ב-1994. מספר האנשים שקראו עיתון באינטרנט בלבד היה קטן, אך למרות זאת סייע לבלימת הירידה במספר קוראי העיתונים. בארבע השנים האחרונות לא חל שינוי משמעותי במספר קוראי העיתונים הכולל.

שיעור קוראי העיתונים בקרב צעירים נותר ללא שינוי בעשור האחרון, אך מדובר בשיעור נמוך, שכן צעירים רבים כלל אינם עוקבים אחר החדשות. בקרב מבוגרים מעל גיל 30 נרשמה ירידה במספר קוראי העיתונים בעשור האחרון.

הטלוויזיה נותרה מקור החדשות הפופולרי ביותר, אך גם שיעורי הצפייה בחדשות הטלוויזיוניות נמצאים בירידה. שיעור הצופים בחדשות הערב היומיות ירד ל-28% - כמחצית מהשיעור שנרשם ב-1993. קוהוט מסביר, כי כיום ניתן לקבל את המידע במגוון גדול יותר של מקורות. כך למשל, 7% מהנסקרים מתעדכנים בחדשות באמצעות טכנולוגיות חדשות כמו טלפונים סלולריים, מחשבי כף יד ופודקאסטים בנגני המדיה. שיעור זה גבוה אף יותר בקרב קבוצת הגיל 29-18, שם הוע עומד על 13%.

האינטרנט משמש כמקור נוסף לחדשות, יותר מאשר כמקור חדשות עיקרי. נתון זה מתאים לכך שמרבית קוראי החדשות המקוונות פונים לפורטלים המשתמשים במבזקים ועדכונים קצרים - כמו MSNBC, יאהו, CNN, גוגל, AOL ופוקס ניוז - ופחות לאתרי האינטרנט של העיתונים המסורתיים.

רק 4% מהאמריקאים אומרים כי הם קוראים בלוגים העוסקים בנושאים חדשותיים באופן קבוע. בקבוצת הגיל 24-18 עולה שיעור זה ל-9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully