וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש במיקרוסופט

ליאור הנר

1.8.2006 / 15:43

הדמייה תלת מימדית, מערכת זיהוי קולית (שהדגמתה היתה מהמרשימות שבפשלות) ונגן מדיה

לייב לבס, מעבדת המחקר החדשה של מיקרוסופט לטכנולוגיות אינטרנט עתידיות, שיחררה תצוגה מקדימה של אחד הפרויקטים המעניינים ביותר שלה. פוטוסינת’ הוא פרויקט הדמייה תלת מימדי אליו אפשר להעביר תמונות דיגיטיליות מאוסף התמונות האישי, והתוכנה יוצרת סביבה תלת מימדית המורכבת מאותן תמונות. לאחר יצירת העולם התלת מימדי יכול המשתמש לבצע סיור ב"מעוף הציפור". במהלך הסיור ניתן ללחוץ על כל אחת מהתמונות ולראות אותה בתצוגה הדו מימדית הרגילה. בנוסף ניתן לבצע הגדלה של התמונה ולקבל תקריב, אם יש באוסף תמונה שצולמה מקרוב.

הטכנולוגיה המפעילה את התוכנה החדשה פותחה על ידי צוות שרובו הגיע מחברת סידרגון המתמחה בהדמייה, שרכשה מיקרוסופט בפברואר. החיבור של התמונות מתבצע על ידי ניתוח התוכן והענקת מזהה ייחודי לכל אובייקט מצולם. התאמת המזהים השונים מאפשרת ליצור מרקם תלת מימדי רציף. החזון של צוות הפיתוח כולל יצירת מאגר תמונות של גולשים באינטרנט שיעלו את אלבום התמונות שלהם לרשת, ויאפשרו לפוטוסינת' לנתח אותו. מאגר שכזה יאפשר לכל גולש לסייר ברחובות ערים בהן לא ביקר מעולם, או לראות מוצגים במוזיאון הנמצא בצד השני של העולם. ממיקרוסופט נמסר, כי התוכנה המעניינת תשוחרר בגרסה ראשונית בהמשך השנה, אך לא נמסר מה יהיה המודל העסקי של הפרויקט - מאחר וצוות המפתחים מתמקד כרגע בעיקר בקידום הטכנולוגיה עצמה. הדגמה מקדימה של פוטוסינת' ניתן לראות בתערוכת SIGGRAPH2006 המתקיימת בימים אלה בבוסטון.

עוד פאשלה בשידור חי

למיקרוסופט יש היסטוריה ארוכה של תקלות בהדגמות ראשונות של מוצריה בתערוכות או במסיבות עיתונאים. כבר לפני שמונה שנים קרסה מערכת ההפעלה חלונות 98 בהצגה מקדימה שביצע ביל גייטס, ועל המקרן הענק מאחורי גייטס עלתה תמונת מסך המוות הכחול. בהדגמה של מערכת הזיהוי הקולי החדשה שהוטמעה בווינדוס ויסטה ובאופיס 2007, התקשתה המערכת לזהות את קולו של המציג ובמקום "אמא יקרה", זיהה המחשב את המילים "דודה יקרה", וגם בהמשך לא הצליחה המערכת לזהות כראוי את הפקודות השונות - כפי שניתן לראות בסרטון של ערוץ טלוויזיה אמריקאי שדיווח על המקרה.

נגן המדיה שמיקרוסופט צפויה לשחרר אמור להוות תחרות אמיתית לשלטון של אפל בתחום. הנגן - שצפוי להיות מושק רשמית ב-14 בנובמבר - עתיד לאפשר שמירה והשמעה של מוזיקה והצגת סרטונים, באמצעות נפח אחסון של 30 גיגה בייט. הבלוג הפופולרי אנגדג’ט מדווח כי בנוסף ליכולות אלה, יאפשר המכשיר גם ביצוע שיחות טלפון באמצעות האינטרנט בטכנולוגיית VoIP. על מנת לבצע זאת, ככל הנראה יכיל המכשיר חיבור אינטרנט אלחוטי, והשיחות יתבצעו על ידי התחברות לרשת המסרים המיידיים שהשיקה מיקרוסופט, התומכת ב-VoIP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully