וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AOL חשפה פרטי חיפוש

7.8.2006 / 12:27

אתמול העלתה AOL לרשת מידע אודות כל חיפושי הרשת של 650,000 משתמשים. חגיגה לספאמרים

אתר TechCrunch מדווח שבצעד שאין ברירה אלא לקטלגו כ"לא יאומן", העלתה אתמול AOL מידע אודות כל חיפושי הרשת של 650,000 ממשתמשיה במשך תקופה של 3 חודשים. בסה"כ מדובר ביותר מ-20 מיליון חיפושים.

המידע לא סווג על פי שם משתמש, כי אם על פי מספר אקראי שהחליף את שם המשתמש. אבל ניתן לרכז את כל החיפושים של "מספר" מסוים ולהסיק מהם את זהותו. ולראות את כל החיפושים המביכים שערך בתקופה המדוברת.

פריטי מידע נוספים שהופיעו בשדות החיפוש כללו: כתובות, מספרי ביטוח לאומי (המקבילה האמריקאית למספרי ת"ז), מספרי טלפון ועוד.

המידע ששוחרר יכול להועיל לגנבי זהות, שישתמשו בפרטים האישיים שהופיעו בתיבות החיפוש. הוא ודאי יסייע רבות לספאמרים המתמחים בהונאת החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים, שכן הוא כולל את מילות החיפוש הפופולריות ביותר של קבוצת משתמשים עצומה. הוא יכול לספק גם כלים לסחטנים.

AOL כבר הבינה ששגתה והורידה את הקישור להורדה. אבל זה נעשה בשלב מאוחר מדי. הקובץ כבר הורד מאות פעמים, וכבר היה מי שיצר אתר משלו עם אותו הקובץ. בימים הקרובים, ניתן לצפות שהסיפור הזה רק יגדל. צפו גם להתנצלויות ולפיטורים ב-AOL. אבל לאנשים שייפגעו מהחשיפה הפוטנציאלית, זה כבר יהיה מאוחר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully