וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג חדש כל חצי שנייה

רויטל סלומון

8.8.2006 / 14:43

על פי סקר אתר Technorati, קיימים כיום ברשת כ-50 מיליון בלוגים: כמות הבלוגים גדלה פי 100 ב-3 שנים

הבלוגים באינטרנט, שהחלו כיומני רשת מקוונים של כמה משוגעים לדבר, הפכו כבר לחלק מהמיינסטרים. גולשים בכל העולם מקימים בלוגים, בהם הם כותבים את החוויות שלהם, דעתם האישית על כל דבר, או פשוט הופכים לאתר המתמחה בנושאים מסוימים, כמו גאדג'טים או web 2.0.

על פי סקר אתר Technorati, הנחשב למנוע חיפוש הבלוגים המוביל באינטרנט, קיימים כיום ברשת כ-50 מיליון בלוגים, ובלוג חדש מוקם מדי חצי שנייה. הסקר של טכנוראטי, המכונה State of the Blogosphere, מצביע על כך שכמות הבלוגים גדולה פי 100 ממה שהיתה לפני 3 שנים. אוכלוסיית הבלוגרים מכפילה את עצמה מדי 5-7 חודשים. 175 אלף בלוגים חדשים נוצרים מדי יום. מדובר בקצב גידול מרשים, אולם כדאי לזכור גם שחלק ניכר מהבלוגים האלה נותר מיותם, ולעתים קרובות לא ניתן למצוא בבלוגים תכנים מעבר לפוסט הראשון שלאחר הקמת הבלוג.

נפח התכנים גם הוא עולה - וב-Technorati מדווחים על 1.6 מיליון פוסטים ביום, או כ-18 פוסטים לשנייה - כפול מכמות הפוסטים שפורסמו בכל יום לפני כשנה.

עוד נתון מעניין, הוא העובדה שהבלוגים מתחילים לתפוס מקום של כבוד לצד אמצעי התקשורת המסורתיים. על פי הנתונים בסקר, יש כמה בלוגים שכבר עכשיו מייחסים להם אותה רמה של אמינות ועניין כמו מקורות תקשורת "רגילים". הסקר בודק זאת על ידי בחינה של כמות הלינקים שבלוגרים מפרסמים לבלוגים המפורסמים והגדולים. כך למשל, בלוג כמו בוינג-בוינג מתברג בדירוג של טכנוראטי מעל אתר Fox News ורק מקום אחד מתחת ל-CNN money.com. בלוג סיני בשם xujinglei מדורג מעל רויטרס, Wired ואפילו גוגל ניוז.

רוב הפוסטים שפורסמו בבלוגים בחודש יוני היו בשפה האנגלית - 39% - אולם השפה היפאנית לא מפגרת הרבה מאחור, עם 31% מהפוסטים. 12% מהפוסטים הם בשפה הסינית, וכ-3% בספרדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully