וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'יינה מובייל: הגדולים בעולם

The Marker

13.8.2006 / 12:48

חברת הסלולר הסינית הדיחה את וודאפון הבריטית מהתואר חברת הסלולר הגדולה בעולם. יותר מ-200,000,000 מנויים

צ’יינה מובייל, אשר הוקמה לפני פחות משבע שנים, הפכה בשבוע שעבר לחברת הסלולר בעלת שווי השוק הגדול בעולם. מניית צ'יינה מובייל נסגרה ביום שישי בבורסת הונג קונג במחיר של 51.5 דולר הונג קונג, המשקף לחברה שווי שוק של 132.8 מיליארד דולר. מנגד, מניית וודאפון, אשר נפלה בשבוע שעבר ב-6%, נסגרה בבורסת לונדון במחיר של 110 פני, המשקף לחברה שווי שוק של 122.1 מיליארד דולר.

מספר המנויים של צ'יינה מובייל, החולשת על קרוב ל-40% משוק הסלולר של סין, אף הוא גדול יותר מזה של וודאפון. חברת הסלולר הסינית משרתת יותר מ-200 מיליון לקוחות, לעומת 186 מיליון לקוחות של וודאפון. עם זאת, הכנסות וודאפון עודן גבוהות במקצת מאלו של צ'יינה מובייל.

וודאפון רשמה בשנת הכספים האחרונה הפסד לפני מס של 15 מיליארד ליש"ט (28.6 מיליארד דולר) - הפסד שיא לחברה בריטית - בעקבות מחיקות ערך נכסים בגרמניה ובאיטליה, ובעיות בחטיבה היפאנית שנמכרה בחודש מארס לספקית האינטרנט היפאנית סופטבנק תמורת 15.4 מיליארד דולר.

מנכ"ל וודאפון, ארון סארין, נתון זה חודשים רבים ללחץ כבד מצד בעלי המניות של החברה, המודאגים מההאטה בצמיחת החברה, מהפסדים שספגה בעקבות כניסתה לשוק הסלולר היפאני ויציאתה ממנו, ומהתיאבון העצום של וודאפון לרכישות. גורמים אלו הביאו לשחיקה מתמשכת במחיר מניית וודאפון. בשבוע שעבר אף נאלצה וודאפון להכחיש שמועות כי סארין מתכוון להתפטר בזמן הקרוב.

סארין מנסה להוביל מהלך התייעלות בחברה, במסגרתו מכרה וודאפון בשנת הכספים החולפת את החטיבה היפאנית, ויצאה בכך מהשוק הגדול ביותר של החברה במונחי מכירות. במקביל, יזם סארין ארגון מחדש בחברה, בניסיון להגדיל את הרווחיות במערב אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully