וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Windows Live Writer

דידי חנוך

15.8.2006 / 12:47

מיקרוסופט משחררת גירסת בטא ראשונה של תוכנה שנועדה לכתוב הודעות במגוון מרשים של שירותי בלוג

מיקרוסופט השיקה היום את Windows Live Writer, תוכנת כתיבת בלוגים שנועדה בעיקר לשירות הבלוגים (הדי כושל) של מיקרוסופט, Spaces. התוכנה אמנם נוצרה בעבור Spaces, אבל ניתן לכתוב בה הודעות ללייבג'רנל, בלוגר, movabletype, וורדפרס ושירותים אחרים.

הורדתי את התוכנה כדי לבדוק איך היא עובדת. עם הרצתה של התוכנה לראשונה, היא ביקשה לדעת מה כתובת הבלוג שלי, ומה שם המשתמש והסיסמה. הכנסתי את כל הפרטים, והתוכנה זיהתה לבד שמדובר בבלוג וורדפרס, והורידה את פרטי הממשק וההתחברות. ותוך זמן קצר הופיע ממשק כתיבה נוח להפליא.

אבל כתיבת הודעות לבלוג אחד היא דבר שניתן לעשות בקלות מממשק הכתיבה של הבלוג או מתוכנה ייעודית לתוכנת הבלוגים שלכם. היתרון של תוכנה כמו WLW טמון ביכולתה לכתוב הודעה לבלוגים שונים. אז בחרתי באפשרות הוספת בלוג, והוספתי את פרטי הלייבג'רנל שלי.

ושוב, התוכנה זיהתה שמדובר ב-LJ והורידה את פרטי הממשק. כעת היו לי שני בלוגים במערכת וטקסט שכתבתי בטיוטה של אחד הופיע גם בטיוטה של השני. ולאחר שהעליתי את הטקסט לבלוג אחד, יכולתי בקלות להחליף לממשק של הבלוג השני ולהעלות את אותו הטקסט. כבעלים של שני בלוגים שמתעצל לעשות קופי-פייסט, מדובר בפתרון מצוין.

מאפיינים נוספים

בתוכנה שני ממשקים נוספים, שהאחד מאפשר לערוך תמונות, להעלותן לשרת (אם השרת של הבלוג מאפשר זאת) ולשלבן בבלוג. הממשק השני מאפשר להכניס לבלוג מפה משירות המפות של מיקרוסופט. הממשק לא עובד באופן מושלם, אבל כשהוא עבד הוא הפיק תוצאות נאות מאד.

סוקרים אחרים נתקלו בבעיות בשלב זיהוי ממשק הבלוג ובבעיות תאימות. אני חייב לומר שלי לא היו בעיות כאלה. שני הבלוגים שלי זוהו בקלות והמערכת עבדה איתם מצוין. אני גם לא נתקלתי בבעיה אחרת שדווחה, שגרמה לתוכנה ליצור הודעה זמנית בבלוג עצמו.

עם השקת הבטא, מפיצה מיקרוסופט גם API, שיאפשר למפתחים להוסיף לתוכנה הרחבות ושיפורים. כך שסביר להניח שמספר הבלוגים בהם היא תומכת יגדל בקרוב, וכך גם השימושים שלה. כבר יש לתוכנה תוסף שמוסיף תמיכה בפליקר ותוסף אחר שמוסיף תגיות.

מבין כל המוצרים שמיקרוסופט השיקה עד כה במותג Live החדש שלה, Writer הוא המוצלח ביותר. ומדובר במוצר שנמצא בשלב הבטא, כך שיש מקום לאופטימיות בנוגע לתקלות והמגבלות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully