וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליפים חוקיים ליוטיוב?

16.8.2006 / 14:00

החברה שמנהלת את אתר הוידאו הפופולרי מנהל משא ומתן עם חברות המוזיקה כדי להעלות קליפים באופן חוקי

יוטיוב הודיעה השבוע כי היא מנהלת שיחות עם חברות מוזיקה בנוגע להעלאת אלפי קליפים לרשת באופן חוקי, מה שיהפוך אותה לספקית חוקית של תוכן בידורי.

החברה שמנהלת את האתר הפופולרי מנהלת משא ומתן על הזכויות לקליפים חדשים וותיקים והודיעה שבכל מודל עסקי, התוכן יוצע לגולשים בחינם.

"מה שאנחנו באמת רוצים הוא שעוד שישה חודשים עד שנה, אולי 18 חודשים, יהיה כל וידאו קליפ שאי פעם נוצר ביוטיוב", אמר סטיב צ'ן, אחד ממייסדי האתר. "אנחנו מנסים להעלות כמה שיותר תוכן מסוג זה לאתר".

הוא אמר שיוטיוב מתכננת להציע שירות שונה מזה של שירותים בתשלום כמו iTunes של אפל או AOL Music וגם משל שירותים כמו Yahoo Music, בהם מקבלות חברות המוזיקה נתח מההכנסות מפרסום.

יוטיוב אומרת שהסרטונים באתרה מהווים כ-60 אחוז מכל הוידאו הנצפה ברשת. האתר מתמחה בקליפים קצרים ומשעשעים שנוצרים על ידי המשתמשים.

החברה מתכננת לשלב את הקליפים של חברות המוזיקה עם המאפיינים הקהילתיים של האתר, ולאפשר למשתמשים להוסיף אותם לפרופילים שלהם ולהוסיף ביקורות כמו ב-Amazon.com ובשירות Rhapsody של RealNetworks.

יוטיוב מסרה שהמודל העסקי שלה מפותח בשיתוף עם כל חברות המוזיקה הגדולות, אבל היא לא מסרה שמות. חברת המוזיקה של וורנר וחברת EMI אמרו לרויטרס שהם ניהלו דיונים עם יוטיוב.

"Yahoo Launch מקביל באופן כמעט מדויק ל-MTV, אבל באתר ברשת", אמר צ'ן. "אנחנו הוספנו את תחושת הקהילה, עם 100 מיליון צפיות בכל יום ותוכן גולשים".

הסכמתן של חברות המוזיקה למודל העסקי הכרחית ליוטיוב, לאחר שנתקלה בצרות כאשר משתמשים העלו קליפים מתוכניות טלויזיה, המוגנים על ידי זכויות יוצרים.

במרץ השנה התבקש האתר על ידי חברת NBC להסיר את הקליפ הפארודי "Lazy Sunday" ששודר במקור במוצ"ש בשידור חי.

אבל לאחר ההנחייה מ-NBC נוצרה שותפות פרסומית בינה לבין יוטיוב שמוסדה ביוני. יוטיוב מוסרת שעל פי המדיניות שלה, תוכן פירטי מוסר מהאתר ברגע שהחברה מודעת לקיומו.

"כרגע אנחנו מנסים לקבוע במהירות מה הוא המודל להפצת התוכן הזה ואנחנו אגרסיביים מאד בניסיוננו לעזור לחברות המוזיקה להעלות את התוכן ליוטיוב", הוסיף צ'ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully