וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשים על האינטרנט

רויטרס ודידי חנוך

17.8.2006 / 11:18

איך זכה סרט מתח זניח להררים של פרסום, הייפ ובאז ברשת הרבה לפני שמישהו זכה לראות אותו בכלל

בסוף השבוע הקרוב יעלה הסרט "נחשים על המטוס" לאקרנים בארץ, במקביל לעלייתו על מסכי הקולנוע בארה"ב. הסרט עולה לאקרנים כשהוא רוכב על גל הייפ אדיר, וזאת ללא הקרנות מוקדמות. איך הפך סרט מתח שולי לסרט הבאז של הקיץ? ובכן, הכל התחיל בבלוג...

איך הייפ נולד?

סיפורנו מתחיל לפני שנה בדיוק, ב-17 לאוגוסט 2005. אז פרסם התסריטאי והבלוגר ג'וש פרידמן פוסט משעשע בבלוגו המשעשע לשעבר. ג'וש פרידמן הוא התסריטאי של מלחמת העולמות ושל המותחן הקרב לאקרנים Black Dahlia. ובקיץ 2005 הוא היה אחד הבלוגרים המוצלחים ביותר ברשת, עם קהל קוראים הולך וגדל. אחת הסיבות שקהל הקוראים שלו צמח כל העת היתה שהוא סיפר סיפורים אמיתיים מחייו כתסריטאי, ולפעמים הוא גם כלל שמות.

וכך, לפני שנה בדיוק, כתב פרידמן פוסט בשם: Snakes on a Motherfucking Plane. בפוסט מספר פרידמן על הזמן הקצרצר בו אמור היה לשפץ את התסריט של סרט בשם "נחשים במטוס", שם שלדעתו היה מבריק וגאוני. הוא הסביר את זה כך: "מה עוד צריך לדעת? איך הנחשים הגיעו למטוס, מה עושים הנחשים מרגע שהם במטוס, מי שם את הנחשים על המטוס, מי יוציא את הנחשים מהמטוס... סוגיות אלה אינן מעניינכם. יש נחשים במטוס. סוף הסיפור".

אבל האולפן רצה לשנות את שם הסרט, לשם "פחות קאמפי, יותר מותח, שלא יחשוף את העלילה". ופרידמן איבד עניין בפרויקט מיד, וכתב את הפוסט שלו רק לאחר שסמואל ל' ג'קסון סיפר בראיון על סרטו המתקרב, "Snakes on a Plane".

רוכבים על הגל

הפוסט של פרידמן סימן את תחילת ההייפ האינטרנטי הביזארי של הסרט. קליפים שהועלו למייספייס ויוטיוב הפיצו את הלהבה למיליוני הגולשים של האתרים, ולפתע היו אתרי מעריצים, בלוגים, חולצות, קליפים ואף ספר... כולם סביב סרט שאף אחד לא ראה. סביב סרט שאף אחד ממחוללי ההייפ (פרט לג'וש פרידמן) לא קרא את התסריט שלו.

לזכותה של חברת ניו ליין, מפיצת הסרט, יאמר שידעה לרכב על הגל. במקום לחזור על משגי העבר שלה ושל חברות אחרות, ולנסות לסגור את האתרים, עודדה אותם החברה. סגן נשיא החברה לשיווק ניו מדיה התקשר לבלוגרים להודות להם.

יש לא מעט שאלות בנוגע ל"נחשים על המטוס". האם הוא יהיה סרט גרוע, כפי שרבים - כולל אנשים שמגדירים את עצמם כ"מעריצים" של הסרט - צופים? האם הוא יזכה להצלחה מסחרית שתואמת להייפ? קשה לדעת.

רק דבר אחד ידוע: יש נחשים על המאדרפאקינג מטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully