וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפייה בפורנו: מס' 3 באינטרנט

עפרה שלו

17.8.2006 / 14:28

חשיפת היסטוריית החיפוש של 658 אלף משתמשי AOL סיפקה כמה תשובות לשאלה מה מחפשים הגולשים באינטרנט

ה"פאשלה" של AOL בתחילת החודש לא הועילה לתדמית הרעועה גם כך של חטיבת האינטרנט של טיים וורנר, אך היא סיפקה כמה תשובות לשאלה שמעניינת את כולם – מה מחפשים הגולשים באינטרנט. בדיעבד ניתן לומר כי יכולנו להשיב על שאלה זו באופן אינטואטיווי, שכן מה שהגולשים מחפשים זה מוסיקה, תמונות וסקס, והכי חשוב, שיהיו בחינם.

בשבוע שעבר פירסמו עובדי AOL בטעות את היסטוריית החיפוש באינטרנט של 658 אלף איש שהשתמשו ברשת החיפוש שלה. המידע, שאת חשיפתו הגדירה AOL עצמה כ"פאשלה", פורסם באתר של AOL המיועד לקהילה האקדמית, והתגלה על ידי כותבי בלוגים אשר החלו לנתח אותו כדי לזהות הרגלי חיפוש.

אנשי שיווק מתחום החיפוש ברשת התנפלו על היסטוריית החיפוש כמוצאי שלל רב, והחלו לסקור אותה כדי לזהות מונחי חיפוש פופולריים ומידע נוסף על הרגלי חיפוש.

הגולשים של AOL היו פחות נלהבים. אף ששמות האנשים אשר היסטוריית החיפוש שלהם פורסמה לא נחשפו, לכל אחד מהם היה מספר משתמש ייחודי, אשר אפשר לכל מי שרוצה בכך - מחוקרי פשע ועד לגונבי זהויות - להבין את מגמות החיפוש של כל גולש בפני עצמו. החיפושים עשויים לכלול שמות, כתובות ונושאים מסוימים היכולים לרמז על זהות המחפש. הבלוגרים גילו, למשל, שאחד המנויים ערך מספר חיפושים לפי הצירופים "כיצד להרוג את אשתך", "אנשים מתים", "תאונות דרכים" ו"עריפת ראשים".

המילה הפופולרית ביותר לפי המדגם של AOL היתה "חינם" – היא הופיעה ב-17.5 מיליון חיפושים. המילה השנייה בשכיחותה הייתה "חדש". מילות החיפוש הפופולריות האחרות היו: "מילים" (של שירים), "מחוז", "בית-ספר", "עיר", "בית", "מדינה", "תמונות", "מוסיקה" "מכירה", "חוף ים", גבוה", "מפה", "מרכז" ו"סקס".

בנוגע לסקס, המדגם של AOL מראה כי צפייה בפורנו היא הפעילות השלישית בשכיחותה באינטרנט, אחרי בידור וקניות.

נתון חשוב נוסף מראה כי הכסף שהחברות משקיעות כדי שהאתר שלהן יופיע בראש רשימת תוצאות החיפוש במנוע החיפוש אינו מבוזבז לשווא. 42% מהפעמים, משתמשים מקליקים על הלינק הראשון שמוצג להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully