וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מדבר עם מי

דידי חנוך

20.8.2006 / 11:38

יש הרבה תוכנות מסרים מיידיים, אבל רק חלקן מדברות עם אחרות. סקירה של האופציות, ואיך אפשר לדבר עם כוווולם

בשוק תוכנות המסרים המיידיים לחלונות יש כיום שלוש שחקניות עיקריות: יאהו, AOL ומיקרוסופט. השחקנית הנוספת היא גוגל, אבל מספר המשתמשים בתוכנה שלה כל כך זניח שקצת קשה להתייחס אליה כגורם משמעותי.

AOL היא הרשת הגדולה ביותר, עם מעל 50 מיליון משתמשים. הרשת כוללת את משתמשי AIM ו-ICQ, שתי התוכנות של החברה. AOL וגוגל הודיעו כבר על כוונתן לאפשר למשתמשי AIM ו-Google Talk לדבר זה עם זה, כך שמיליוני משתמשי AIM ומאות אלפי משתמשי GTalk יוכלו לשוחח.

הרשת השנייה בגודלה היא הרשת של מיקרוסופט, ששודרגה לאחרונה מ-MSN מסנג'ר ללייב מסנג'ר. הגרסה החדשה ביותר של מסנג'ר מאפשרת למשתמשיה לשוחח עם משתמשי יאהו מסנג'ר, שמהווים את הרשת השלישית בגודלה.

כך נראה שנוצרו שתי רשתות ענק: AIM/גוגל לעומת מיקרוסופט/יאהו, ולא ניתן לשוחח מרשת אחת לשנייה. אבל תוכנות צד שלישי שמחות לגשר על הפער בין היריבות הענקיות.

המתווכים

מירנדה ו-GAIM הן תוכנות קוד פתוח שמשוחחות עם כל הרשתות. שתי התוכנות הן תוכנות סבירות. GAIM בסיסית מבחינת מאפיינים, אבל עובדת בכל מערכת הפעלה. מירנדה מצטיינת בפלאגינים רבים, ועובדת בחלונות בלבד.

תוכנה ותיקה ומצוינת בתחום המסרים המיידיים היא טריליאן, שנולדה כגרסה פחות מציקה של ICQ והפכה לתוכנת מסרים מרובת רשתות. הגרסה של טריליאן שתומכת ב-Jabber, רשת הקוד הפתוח בה מדברים בגוגל טוק, עולה כסף. אבל הגרסה הרגילה תומכת בכל שאר הרשתות.

חשוב לציין שנכון לעכשיו כל השיחות בין רשתות שונות עובדות רק בצ'ט טקסטואלי. כל שיחות הקול והוידאו של הרשתות עובדות רק בתוך הרשת.

אז, לסיכום

ICQ מדבר עם AIM שידבר עם Google Talk
MSN/Live מדבר עם יאהו
Gaim, מירנדה וטריליאן מדברים עם כולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully