וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעיה עם הורדות חוקיות

דידי חנוך

22.8.2006 / 12:28

שירות ההורדות הדיגיטלי GUBA יוצא במבצע להורדת מחירי הסרטים להורדה והשכרה. זה לא הפתרון

קברניטי חברות המדיה השונות מחפשים את הדרך למנף את השוק הדיגיטלי לרווח. אתר GUBA הוריד ב"מבצע לזמן מוגבל" את מחירי הסרטים להורדה והשכרה. מנכ"ל Network Records אמר לאחרונה ש"ברגע שהמחיר ירד, שוק ה-P2P יתחיל להתפורר".

מצד אחד, הגיע הזמן שתאגידי המדיה הגדולים יעשו מאמץ משמעותי להתייחס לקהל המקוון הגדול כלקוחות ולא כפושעים וגנבים. אבל הורדת מחירים היא רק חלק מהפתרון, והיא לא החלק החשוב. גרנט רוברטסון כותב על כך בבלוג המוזיקה הדיגיטלית, ושניים מהסעיפים שהוא מזכיר רלוונטיים מאד גם לשוק הוידאו המקוון.

הסעיף הראשון הוא נז"ק (DRM). הגיע הזמן להיפטר ממנו במדיה דיגיטלית. הוא לא עובד. כפי שרוברטסון אומר, נז"ק מונע מלקוחות לגיטימיים להנות משירות טוב ונוח ולא באמת עוצר את הפירטים. הגיע הזמן לעבור לקבצי MP3 למוזיקה וקובצי MP4 או AVI לוידאו. את הקבצים האלה ניתן לראות בכל מחשב, בלי מגבלות. וברגע שיהיה פורמט אחיד לוידאו לנגנים ניידים, ניתן יהיה לרכוש סרטים בידיעה שהם עדיין יעבדו גם עם המכשיר הבא.

הסעיף השני הוא איכות. חנויות מוזיקה דיגיטליות מקודדות את הקבצים שלהם באיכות שלא משתווה לאיכות הטובה ביותר שניתן למצוא באתרים פירטיים, ואף וידאו "רשמי" שראיתי ברשת עוד לא התקרב באיכותו להורדות הטלויזיה והסרטים שניתן למצוא ברשת.

סעיף שלישי שלא מופיע ברשימה של רוברטסון - ורלוונטי רק לוידאו - הוא תזמון ומלאי. אני רוצה את *כל* הקטלוגים של חברות הסרטים וערוצי הטלויזיה להורדה. כל עוד המלאי מכיל מדגמון קטן ולא מעודכן, יישארו אתרי ההורדות הפירטים אטרקטיביים יותר.

כל עוד אתרי ההורדות הפירטיים מספקים שירות שהוא לא רק חינמי כי אם גם איכותי יותר בסדרי גודל מאתרי ההורדות החוקיים, יתקשו חברות המדיה להיאבק בפירטיים. כשיתנו שירות איכותי יותר, רוב הצרכנים ישמחו להשתמש בשירותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully