וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפס בתלת מימד

23.8.2006 / 15:21

ענקית האלקטרוניקה ההולנדית מתקרבת להשקת סדרת טלויזיות תלת מימדיות לשוק הצרכני. יש כבר דגמים לתצוגה

פיליפס הודיעה כבר לפני זמן מה על כוונתה להשיק ליין טלויזיות תלת מימדיות, אבל לעתים קרובות כוונות כאלה לא מתגשמות כמובטח, או לא מרשימות כפי שהודעות לעיתונות מבטיחות שיהיו.

לכן משמח היה לקרוא את כתבתו של שון קפטן ב-Wired, בה סיפר שראה את אחד המכשירים, טלויזיית LCD בגודל 42 אינץ'. לדבריו של קפטן, אפקט התלת מימד משכנע לחלוטין. והוא משכנע בלי צורך במשקפיים מיוחדות.

איך זה עובד

לדברי פיליפס, האפקט מושג על ידי מיקום עדשה על כל אחד ממיליוני התת-פיקסלים שבמסך. העדשות גורמות לכל תת-פיקסל להקרין אור באחת מתשע זוויות. מעבד בטלויזיה יוצר תשע השקפות שונות לזויות השונות. כמעט מכל מיקום, צופה רואה תמונה אחרת בכל עין.

כך מתאפשרת תמונה תלת מימדית ללא צורך במשקפיים שחוסמות חלק מהתמונות, כפי שהיה נהוג עד כה.

כרגע ובעתיד

נכון לעכשיו, הטלויזיה לא משווקת לצרכנים פרטיים. הלקוח הראשון הוא רשת בתי קזינו הולנדית שתתקין את המסכים בכל הסניפים שלה לצרכי פרסום.

היישום המסחרי הראשון שמייעדת פיליפס לטלוויזיה הוא גיימינג. רוב משחקי המחשב יוצרים עצמים תלת מימדיים שמשוטחים לשני מימד בעבור המסך. פיליפס פיתחה תוכנה וחומרה שאמורות להפיק את הנתונים המקוריים ממנוע המשחק ולהציג את המחזות בתלת מימד על המסך.

גם לוידאו יש לחברה תוכניות. לא סביר שאולפנים יפיקו בקרוב תוכניות וסרטים תלת מימדיים, אבל פיליפס מפתחת תוכנה שתמיד וידאו סטנדרטי לתלת מימד. בהדגמה בה צפה כתב Wired, האפקט לא היה מושלם, אבל הוא היה מרשים. פיליפס צפויה להציג גירסה משופרת של תוכנת ההמרה בחודשים הקרובים, אולי בתערוכת CES בינואר הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully