וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל תשלם לקריאיטייב 100 מיליון דולר

רויטרס

24.8.2006 / 9:49

קריאייטיב זינקה ב-34% בעקבות הסכם שיאפשר לה ייצור מוצרים נלווים לאיי-פוד

אפל יישבה את תביעת הפטנט של קריאייטיב, יצרנית נגני המדיה המתחרה, בסכום פיצויים של 100 מיליון דולר. ההסכם מעניק לאפל, ששולטת ב-70% מהשוק האמריקאי של נגני מדיה, רישיון להשתמש בפטנט של קריאייטיב בנגני המדיה ומוצרים נוספים. קריאייטיב תבעה את אפל על הפרת פטנט שהיה בבעלותה.

מניות קריאייטיב הנסחרות בסינגפור זינקו ב-37% אחרי שקריאייטיב הודיעה כי תתחיל לייצר אביזרים נלווים לנגן האיי-פוד (iPod) הפופולרי להפליא של אפל - כולל רמקולים, אוזניות ומערכות שמע. ההסכם עשוי לתרום לרווחיה של קריאייטיב, מעבר לתוספת לרווח הרבעון הנוכחי אשר סכום הפיצויים יתרום לחברה הסינגפורית. מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס אמר כי ההסכם מיישב בזאת חמש תביעות משפטיות שהיו תלויות ועומדות בין החברות. "לקריאייטיב היה מזל שרשמה את הפטנט בשלב מוקדם", אמר ג'ובס.

הפטנט של קריאייטיב, חברת נגני MP3 השנייה בגודלה בעולם, מייעל את דרך בחירת המוסיקה על הנגן על ידי שימוש בהיררכיה של שלושה מסכים או יותר, אשר ביניהם יכולים המשתמשים לבחור שיר, שם האמן ואלבום. החברה טענה בתביעתה במאי כי אפל הפרה את הפטנט, ששימש את קריאייטיב בנגן המדיה הפופולרי שלה, זן. ביוני תבעה אפל את קריאייטיב תביעת נגד והדיון הועלה בפני נציבות הסחר הבינלאומית של ארה"ב.

מניית קריאייטיב זינקה ב-34% במסחר לאחר הסגירה בעקבות הפסיקה. מניית אפל נסחרה כמעט ללא שינוי.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • creative

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully