וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבדי תמלילים ברשת

איל יבור

27.8.2006 / 11:45

לקראת אופיס 2007 והמאפיינים המקוונים שלו, כמה שירותים חינמיים מקוונים מחכים למיקרוסופט

את הכתבה הזו אני כותב מחלון הדפדפן שלי. הוורד שוחט את משאבי המערכת ואני לא מספיק אידיאולוגי בכדי להתקין אופן-אופיס, כך שהחלטתי לבדוק מעבדי תמלילים מקוונים. ישנם שירותי אינטרנט רבים המציעים את אותן תכונות מתקדמות של הוורד מבית מיקרוסופט, מבלי לגבות מאות דולרים או מקום בדיסק הקשיח. השימוש ברשת כבסיס ליישומים אלה מאפשר אפשרויות כמו שיתוף פעולה מאובטח בכתיבה ובצפייה, מקום אחסון לקבצים, ועדכוני תוכנה ללא התערבות המשתמש.

לקחנו כמה מהשירותים הבולטים לסיבוב בדיקה, וגילינו תכונות מרשימות, אבל בעיקר - חוסר תמיכה בעברית.

הפשוט - AjaxWrite

האתר הסגפני ביותר שנבדק היה AjaxWrite. הוא מתהדר בניסיון לחקות את הממשק של וורד, אך הוא מינימליסטי בהרבה - המראה מזכיר כתיבה בקליינט דואר. מכיוון שהוא אינו דורש הרשמה, הוא גם לא מספק שטח אחסון, אלא רק ייצוא של המסמך לקובץ. תכונה יוצאת דופן היא התאימות לפיירפוקס בלבד - לא ניתן להעלות את היישום באקספלורר. זמן העלייה מהיר מאוד, ולאחר העלייה הראשונית לא נוצר עוד קשר עם השרת. הבעייה העיקרית היא התאימות לעברית - בשילוב אנגלית ועברית באותה שורה סדר המילים מתערבב.

למה כן? מהיר מאוד, בלי הרשמה.

למה לא? רק פיירפוקס, אין אחסון ברשת.

המתוחכם - Thinkfree

Thinkfree מציעים מעבד תמלילים, גליון נתונים ותוכנת מצגות, עם גיגה של מקום אחסון. ישנם שני ממשקים לכתיבה - הפשוט והמשוכלל. הממשק המשוכלל נראה ומרגיש כמו וורד, אחד לאחד, למעט הפרסומות בצד ימין. יש הרבה השקעה בפרטים הקטנים - סרגלי הכלים לטבלאות ותרשימים, העלאת הפונטים השמורים במחשב, והעלאת תמונות. יש שלוש אפשרויות להוספת תמונה למסמך - העלאת קובץ מהמחשב, שימוש בגלריית הקליפארט, והאהוב עליי - הוספה מפליקר. כאן התמיכה בעברית גרועה יותר - סדר האותיות מתהפך.

למה כן? תכונות מגניבות, ממשק מוכר.

למה לא? איטי, תמיכה גרועה בעברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הפוטנציאלי - Writely

Writely, או "כתובלי" בשפת הקודש, עשה כותרות לאחר שנקנה ע"י גוגל, ולאחרונה הושק מחדש ונפתח למשתמשים חדשים. הממשק שונה מהרגיל, אך מאוד אינטואיטיבי. הוא מציע בדיקת איות, מצב HTML, חיפוש במסמכים, וסוף סוף - תמיכה ראויה בעברית. ניתן לשלוח הזמנה לשיתוף פעולה בכתיבה או צפייה במסמך, להעלות קבצים באמצעות שליחה לכתובת מייל אישית, העלאה לבלוג, והפצה ברסס. ניתן לקבל עדכונים על שינויים במסמך ספציפי, במסמכים מתוייגים (כמו 'עבודה' או 'בית') או על כל המסמכים הפעילים. לרוע המזל, הייצוא לPDF משבש את העברית, אבל שמירה כ-DOC שומרת נאמנות למקור. ניתן רק לצפות שעם התמיכה של גוגל, השירות ישתפר וישתכלל - בדיקת האיות בעברית של ג'ימייל תתווסף, שירות פיקסה-ווב יאפשר צירוף תמונות למסמכים וכו'.

למה כן? תמיכה בעברית, אפשרויות מתקדמות.

למה לא? תנו לו עוד כמה חודשים להתבשל.

המוצלח - ZohoWriter

קשה למצוא משהו רע לכתוב על הזוהו. הוא נטען במהירות אחרי הרשמה סמלית, ומעלה מסך בו כל האפשרויות פזורות כאייקונים ברורים. ניתן לעבוד על מספר מסמכים במקביל, באותו חלון של הדפדפן. יש בו יישור לכתיבה מימין לשמאל, אך בספירת המילים ובייצוא לPDF, הוא מתעלם מהעברית לגמרי. יש לו תכונות המשותפות לכתובלי - העלאה דרך מייל, שיתוף משתמשים והפצה לפלטפורמות בלוגים שונות. אופציה נחמדה היא שליחת המסמך לכתובת מייל מתוך חלון העריכה, בפורמטים שונים מבלי להתעסק בהמרה.

למה כן? נוח לעבודה מהירה ויעילה.

למה לא? הוא לא מחדש כלום ביחס לWritely.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully