וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"ס יוצא במכרזי מחשוב גדולים

ליאור הנר

27.8.2006 / 14:41

פרויקט קדמה יקיף כ-4,000 משתמשים; מטריקס, טלדור, EDS, נס ו-IBM יגישו הצעות

שירות בתי הסוהר הודיע בסוף השבוע שעבר על פתיחת מכרז חדש להחלפת מערכות המיין פריים הישנות שלו, במערכות מחשוב חוצות ארגון חדשות. מדובר באחד הפרויקטים הגדולים ביותר בסקטור הממשלתי בשנים האחרונות והיקפו נאמד בעשרות מיליוני דולרים. המכרז שנכתב במהלך השנה וחצי האחרונות, ומפורט על גבי 1,900 עמודים, מתאר יישום של מערכות ERP מקיפות הכוללות עשרות תהליכים ארגוניים. על מנת לקלוט את המערכות החדשות ישודרגו תחילה שרתי הארגון ומחשביו ולאחר מכן תוטמע מערכת ה-ERP. בין החברות המתמודדות ניתן למנות את חברות התוכנה והאינטגרטורים הגדולים בתחום, כגון מטריקס, טלדור, EDS, נס, ו-IBM.

הסיבה העיקרית לשדרוג בשירות בתי הסוהר היא הצמיחה המשמעותית בכמות המשתמשים בארגון, הנובעת משינוי במדיניות הענישה בישראל. כמו כן, בשב"ס נקלטו מתקנים מארגונים אחרים, כמו בית המעצר קישון, מתקן מגידו ומתקן קציעות. התוכנית, שזכתה לשם קדמה, תאפשר טיפול אלקטרוני בכל תהליכי קליטת האסירים ואחזקתם, וכן בכל שגרות העבודה בארגון.

המערכת תשרת כ-4,000 משתמשים ברחבי הארץ ותדרוש פיתוח של תהליכים ייחודיים לשב"ס. "אנחנו מבקשים מהחברות המתמודדות לתכנן 23 חודשי פיתוח", אומר גונדר משנה ראובן מור, מנמ"ר שירות בתי הסוהר. לאחר מכן דורש המכרז עוד שנת אחריות ותשע שנות תחזוקה - כלומר, תקופת המכרז היא ל-10 שנים מרגע הפעלת המערכת.

"המערכת תשנה בצורה מהפכנית את דרכי העבודה של השב"ס ועובדיו", אומר מור. לדבריו, מערכות המידע הישנות לא תרמו לקצב העבודה. "תהליך פשוט של העלאת קצין בדרגה היה יכול להימשך עשרה חודשים, שנדרשו כדי לקבל את האישורים וחוות הדעת הנדרשות. המערכת החדשה תקצר את כל תקופות ההמתנה האלו", מסביר מור. בשילוב של אמצעים חיצוניים, כמו סורקי טביעות אצבע, קוראי RFID ועוד אמצעי זיהוי וניטור, שישפרו את צורת העבודה בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully