וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל הכספים הראשון של יוטיוב: גזבר יאהו

עפרה שלו

3.9.2006 / 9:31

צעד זה מסמן את התבגרותה של יוטיוב, שמלאו לה כבר שנה וחצי

יוטיוב (YouTube), מפעילת אתר שיתוף קובצי הווידיאו המוביל בעולם, גייסה את הגזבר של יאהו - גידאון יו - לשמש סמנכ"ל הכספים הראשון שלה, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". צעד זה עולה בקנה אחד עם הדפוס המוכר בעמק הסיליקון, לפיו חברות צעירות בעלות צמיחה מהירה גונבות את העובדים המוכשרים מהחברות הזקנות והמבוססות יותר. בנוסף, צעד זה מסמן את התבגרותה של יוטיוב, שמלאו לה כבר שנה וחצי, וכפי הנראה מבשר על כוונותיה לביצוע עסקת מכירה או אולי הנפקה ראשונה לציבור.

יוטיוב שייכת לדור החדש של אתרי האינטרנט, שחבים את הפופולריות שלהם לעלייה בשימוש באינטרנט בפס רחב ולהתחזקות הפרסום המקוון. כמו סטארט-אפים רבים בתחום האינטרנט, היא נוסדה בגארז' על ידי כמה אנשי מחשבים צעירים, פורשי פיי-פאל של אי-ביי.

האתר של יוטיוב מתמחה בסרטונים קצרים - של 2 דקות בלבד - רבים מהם קטעי הומור מתוצרת ביתית. הצפייה בסרטונים היא בחינם, והאתר משמש כ"הפסקת בידור" קצרה לגולשים במחשבים בעלי חיבור פס רחב בביתם או במקום העבודה שלהם. באחרונה הודיעה יוטיוב כי מספר קטעי הווידיאו הנצפים בה הגיע ל-100 מיליון ביום. לפי נתוני HitWise, יוטיוב היא המובילה בשוק חיפוש הווידיאו המקוון, עם 29% משוק המולטימדיה בארה"ב.

יאהו, שלפני זמן לא רב כל כך היתה מצדו השני של המתרס, ומשכה עובדים מחברות ותיקות יותר, איבדה כבר כמה כישרונות לטובת חברות סטארט-אפ. מחיר המניה המדשדש שלה אינו מסייע בשימור העובדים, שאינם מצליחים להפיק רווחים מהאופציות שברשותם. לעומת זאת, אופציות של חברות הסטארט-אפ עשויות ליהפך אטרקטיוויות ביותר במקרה שהחברות נמכרות או יוצאות בהנפקה ראשונה לציבור (IPO). יוטיוב מעסיקה 60 עובדים, לעומת 10,500 ביאהו.

יו, 35, שמלבד להיותו גזבר ביאהו החזיק גם בתפקיד סגן נשיא כספים בכיר, היה אחד המנהלים הבכירים ביאהו. הוא הצטרף לחברה ב-2002, וסייע בביצוע כמה עסקות חשובות, בהן רכישת אוברצ'ור (Overture Services) ב-2003.

מוקדם יותר השנה נפוצו שמועות כי יוטיוב, שהודיעה באחרונה כי תמכור פרסומות וידיאו באתר שלה, מהווה מטרה לרכישה על ידי כמה חברות מדיה גדולות. מנכ"ל ומייסד יוטיוב, צ'אד הרלי, אמר אז כי החברה אינה עומדת למכירה, אך הנפקה ראשונה לציבור אפשרית בעתיד.

"אם תהיה לנו הזדמנות לצאת בהנפקה בעתיד, זה יהיה מלהיב ביותר עבורנו", אמר הרלי בן ה-29 בראיון לאתר החדשות הכלכליות מרקטווץ' בסוף אוגוסט. "נכון לעכשיו, אנו רק מתמקדים בשיפור חוויית המשתמש ככל הניתן, ואין לנו כל תוכניות למכירת החברה", הוסיף.

הרלי אמר כי אין ממש בטענה שהופיעה בכתבה בעיתון "ניו יורק פוסט", לפיה שווייה המוערך של יוטיוב זינק בעקבות הצלחתה מ-600 מיליון דולר למיליארד דולר. "אנחנו בכלל לא מתמקדים בכך", אמר. בכנס שנערך באמצע אוגוסט באוניברסיטת סטנפורד אמר הרלי כי יוטיוב החלה בפרסום באתר ופועלת לחיזוק מערך המכירות שלה, וכי במקביל נרשמת צמיחה בהכנסותיה. כאשר נשאל הרלי בפאנל אם יוטיוב רווחית, ענה: "לא כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully