וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: מוטורולה V3C

דידי חנוך

6.9.2006 / 1:50

המכשיר החדש מבית מוטורולה הוא הטלפון הטוב ביותר שנמכר בפלאפון כיום. אבל יש כמה פגמים באופיו

V3C הוא חלק מקפיצת המדרגה שפלאפון מבצעת בימים אלה בכל הנוגע להיצע הטלפונים שלה. סוף כל סוף מביאה החברה מכשירי דור שלישי יפים ואיכותיים שמקרבים את רמת מכשירי העילית שלה לרמה שווה לזו של מתחרותיה בשוק הסלולרי (לפחות לרגע זה, ועל כך בהמשך).

אחים ושונים

כמו אחיו, V3X, שנמכר באורנג' וסלקום, V3C הוא מכשיר יפהפה. למעשה, כלפי חוץ מדובר במכשיר דומה מאד שנהנה מכל היתרונות העיצוביים של סדרת RAZR. הוא נוח להפליא לאחיזה ולחיוג, ובלתי מורגש בכיס עקב היותו דק להפליא יחסית למכשיר דור שלישי בעל מצלמה (ומעט דק יותר מ-V3X).

אבל למרבית הצער, הקרביים של ה-C שונים מאלה של ה-X ונופלים מהם. למעשה, בתוך אותה האריזה, מדובר במכשיר שונה לחלוטין. זה די הגיוני בהתחשב בכך שהוא מבוסס על טכנולוגיה אחרת. אבל מצער שמוטורולה בחרו לתת לגרסת ה-CDMA (הטכנולוגיה בה משתמשת חברת פלאפון) מפרט נחות בעליל לעומת זה של גרסת ה-GSM. מעבר להבדלים הטכנולוגיים הקשורים להפעלת שני המכשירים, בולטים שלושה הבדלים: שניים שליליים (אחד מעצבן והשני בעייתי באמת) ואחד חיובי.

מצלם אבל פחות

V3X מצויד במצלמת 2 מגפיקסל שהיא מהטובות ביותר בשוק הסלולרי כיום. כשהמכשיר הושק באורנג' וסלקום, היתה המצלמה שלו אחת משתי הטובות בשוק לצד זו של Nokia 6280. לעומת זאת, המצלמה של V3C היא דור אחד אחורה: מצלמת 1.3 מגפיקסל. מדובר במצלמה טובה שמייצרת תמונות לא רעות יחסית לרזולוציה שלה, אבל מעצבן לגלות ששני מכשירים זהים חיצונים סובלים מהבדל שכזה ברמת הצילום.

מי צריך הרחבת זיכרון?

V3X מצויד בחריץ הרחבה שבו ניתן להשתמש בכרטיסי TransFlash. כך ניתן להרחיב את הזיכרון של המכשיר עד גיגה בעלות נמוכה יחסית (ניתן לרכוש כרטיס TF בנפח גיגה בעבור פחות מ-200 ש"ח). V3C לא מצויד בחריץ הרחבה בכלל. יש לו 40 מגה זיכרון וזהו. רציתם לשמוע שירים באוזניות הסטריאופוניות המצוינות שמצורפות למכשיר? אני מקווה שיש ארבעה שירים שאתם ממש אוהבים ומוכנים לשמוע שוב ושוב ושוב ושוב...

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חזק בניווטים

היתרון הבולט ביותר של המכשיר לעומת V3X הוא היותו מצויד בניווט לווייני מסוג A-GPS. כמו כל מכשירי הדור השלישי של פלאפון, מותקנת במכשיר תוכנת Navigator המצוינת. בעזרת טכנולוגיית A-GPS, שמוצאת את מיקום המשתמש ברשת הסלולרית, הוא משמש כ-GPS לכל דבר. לוקח לו קצת זמן למצוא את עצמו ברשת, אבל כשהוא קולט, הוא מנווט היטב.

ממשק סביר עם בעיות

הממשק הוא הממשק של מוטורולה, ודומה לממשקים של E815 ו-E770 שנסקרו כאן בעבר. הוא שמיש, אבל לא נוח במיוחד, ולעתים מצאתי את עצמי מחפש יישום כלשהו במשך דקות ארוכות עד שמצאתי אותו. למה נגן המוזיקה נמצא בקטגוריה "3G TV", ותת הקטגוריה "ספריית הקבצים שלי"? לאלוהים, מוטורולה ופלאפון פתרונים. אבל לשיחות, SMS וצפיה בשידורי הדור השלישי של פלאפון, הממשק טוב מאד. ולמה לכם ללכת לנגן המוזיקה כשיש למכשיר רק 40 מגה?

סיכום ורוד

אם המכשיר היה יוצא לשוק בישראל בסוף השנה שעברה או בתחילת השנה, היה ה-V3C אחד המכשירים הטובים ביותר בישראל. אבל הטכנולוגיה התקדמה מאז, המתחרות הוציאו מקבילה טובה יותר, ובקרוב מאד יצאו לשוק מכשירים מהדור החדש של נוקיה וסוני אריקסון שמציגים מפרט שגורם ל-V3C להיראות עתיק. אבל הוא עדיין מכשיר יפהפה, נוח לשימוש ברוב המצבים, ומכיל את תוכנת הניווט. מומלץ ללקוחות פלאפון ולאנשים שרוצים מכשיר דור שלישי שמנווט. וחוץ מזה, הוא זמין גם בצבע ורוד.

טכניקה

קישוריות: Bluetooth ו-USB
אוזניות: סטריאופוניות (כלולות)
מספרי טלפון: 1,000
זמן דיבור מירבי: עד 200 דקות.
זמן המתנה מירבי: עד 135 שעות.
פורמט שמע: MP3 (גם כרינגטונים)
תצוגה: 65000 צבעים, 176x220 פיקסלים
מצלמה: 1.3 מגפיקסל. זום דיגיטלי x8
משקל: 102 גרם
רוחב: 98 מ"מ
גובה: 53 מ"מ
עובי: 16 מ"מ
מחיר קטלוגי: 59.90 לחודש מחיר קטלוגי (2156 ש"ח סה"כ).
מחיר עם החזרי זמן אוויר: 19.90 לחודש למדברים בעלות של 200 ש"ח ומעלה בחודש (716 ש"ח סה"כ בתנאי שתישארו בפלאפון 3 שנים ויהיו לכם חשבונות של מעל 200 ש"ח כל חודש).
מחיר מבצע: 29.90 לחודש ללא החזרי זמן אוויר (1076 ש"ח סה"כ).

  • עוד באותו נושא:
  • מוטורולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully