וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון Unbox

דידי חנוך

10.9.2006 / 11:43

כשהחנות הגדולה בעולם פותחת שירות להורדת קבצי וידאו, מה זה אומר על עולם ההורדות, האם זה טוב ולמי?

אמזון היא החנות הגדולה בעולם. מעל 30 מחלקות שונות מוכרות כמעט כל סוג של מוצר שניתן להעלות על הדעת. אמזון מוכרת טקסטים אלקטרוניים כבר שנים, במידה מסוימת של הצלחה. ועכשיו הם עוברים גם לתחום הוידאו.

Unbox הוא שירות ההורדות החדש של אמזון, עליו דיווחנו בסוף השבוע. השירות מציע כעת כאלף סרטים ותוכניות טלויזיה למכירה ועוד 500 להשכרה לחודש. סרטים נמכרים בשירות במחירים של 9-15 דולרים, ומושכרים במחיר 2-5 דולרים. תוכניות טלויזיה נמכרות ברובן במחיר של 1.99 דולר. יש גם מבצעים להורדת עונות שלמות.

כל זה לא ממש רלוונטי לישראלים כרגע. השירות זמין לתושבי ארה"ב בלבד. אבל סביר להניח שההיצע יתרחב בהמשך, וישפיע גם על מה שיעשו האחרים.

משתלם?

בתחום הטלויזיה, השירות משתלם למי שרוצה להוריד פרק אחד של סדרה. אם רוצים להוריד עונה שלמה, הרי שהדיל לא ממש שווה. אמזון Unbox מוכר את העונה הראשונה של באפי ב-27.88. אותה עונה עולה 29.88 ב-DVD, וזה כולל משלוח חינם בארה"ב ואת כל הפיצ'רים המיוחדים הכלולים ב-DVD.

השכרה, לעומת זאת, היא דיל לא רע. השכרת המטריקס עולה 2 דולרים בלבד, והקובץ יעבוד במשך חודש. השכרה היא גם המודל היחיד שבו סביר בעיני להשתמש בנז"ק. כל עוד אנשים לא רוכשים את המוצר, הגבלות טכנולוגיות על השימוש בו נראות לי סבירות.

על מה זה יעבוד

יותר מכל, השירות של אמזון הוא מכה מקדימה לחנות הסרטים של iTunes, שצפויה לעלות לרשת בהמשך השבוע. אמזון תמכור את הקבצים בפורמט WMV, כך שמשתמשי נגני PlaysForSure לא יצטרכו לחוש מקופחים בעוד חבריהם בעלי אייפודי וידאו רוכשים סרטים בחנות של אפל. נכון לעכשיו, סרט שנרכש בשירות יעבוד על 2 נגנים דיגיטליים ועל 2 מחשבים. כל העתקה מעבר לכך לא תעבוד. הוא לא יעבוד בנגן DVD, הוא לא יעבוד באייפוד וידאו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שוב נז"ק

וזאת הבעיה לטעמי. אם אני רוכש DVD, אני יכול לנגן אותו על כל מכשיר DVD שנקרה בדרכי. במאמץ קטן, אני יכול גם להמיר אותו לכל פורמט שעולה על דעתי ולנגן אותו במחשב או בנגן הנייד שלי. הדיסק שרכשתי שייך לי. אבל הקבצים שנמכרים בחנות של אמזון לא שייכים לי. לא באמת. הרבה מהביקורות שנכתבו על השירות החדש מתמקדות בכך שלא ניתן לנגן את הקבצים בנגן DVD, ולכן רוב האנשים לא יוכלו לצפות בהם בטלויזיה בסלון. אבל אם לא היה בהם נז"ק, הרי שהייתי יכול להמיר אותם לפורמט DVD או DiVX ולצפות בהם בסלון באמצעות הדיוידי שלי, שקורא דיבקס בשמחה.

זאת לא אשמתה של אמזון. אלה התנאים בהם מוכנים האולפנים הפרנואידים למכור את התכנים שלהם, ותנאי הרכישה ב-iTunes צפויים להיות דומים מאד. אבל זאת מגבלה שהופכת את השירותים האלה ודומיהם לבלתי סבירים. ושוב תישאל השאלה: אם הקובץ שאדם מוריד בביטורנט או יוזנט מגיע באיכות מקבילה לקובץ שאדם רוכש באמזון, ואותו ניתן להמיר, להעתיק ולנגן בכל מדיום - למה לו לרכוש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully