וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו להתקשר בשקט

דידי חנוך

12.9.2006 / 2:17

בעוד ממשלות עוסקות ברגולציה של טלפוניה אינטרנטית, חברות הרשת הגדולות קובעות עובדות בשטח

משרד התקשורת בישראל עסוק בימים אלה ברגולציה של תחום הטלפוניה האינטרנטית. זיכיונות ניתנים, תעריפים נקבעים. הם לא היחידים. תהליכים דומים מתרחשים בכל העולם. ולא ברור למה.

השבוע השיקה יאהו שירות חדש שבו יוכלו כל מיליוני משתמשי המסנג'ר שלה לנהל שיחות ועידה קוליות בחינם. החברה שמספקת לה את השירות טוענת שהמערכת שלה תומכת בשיחות של עד 500 משתתפים.

פיליפס השיקה לאחרונה מכשיר טלפון לסקייפ שלא דורש חיבור למחשב. גם לפנסוניק יש מכשירים דומים לסקייפ.

AOL נותנים מספר טלפון חינם למשתמשי תוכנת המסרים המיידיים שלהם, אליו ניתן להתקשר מכל טלפון. זה הרי אמור להיות היתרון הגדול של שירות VOB "מסודר" לעומת השירותים שכל אחד יכול להוריד ברשת.

הטלפוניה האינטרנטית כאן, והיא צוברת תאוצה. העלות שלה ידועה: חינם לכל מחשב או מכשיר תואם. וזול ממחשב או מכשיר תואם לטלפון קווי. בארה"ב, זול יותר להתקשר מסקייפ לטלפון מאשר בין שני מכשירי טלפון. וודאי שזול יותר להתקשר מישראל לחו"ל בסקייפ מאשר בטלפון. בשעות השיא, זול יותר להתקשר מהמסנג'ר של יאהו לבזק מאשר מבזק לבזק.

סקייפ, יאהו, מיקרוסופט, AOL ואחרות נאבקות בשיניים על השוק הזה, והמאבק שלהן הוא על השוק העולמי.

בישראל, אנחנו נמצאים הרבה מאחור בתחום. היצע המכשירים כאן מעורר רחמים לעומת מה שיש בחוץ. אבל ברור שזה ישתנה. אני לא מאלה שמתנגדים אוטומטית לרגולציה, וודאי כאשר מדובר בשירות חיוני כמו טלפוניה. אבל זהו מקרה בו כוחות השוק יכריעו בכל מקרה. אם התעריפים בשירותים הישראליים הממוסדים יהיו יקרים מדי, אנשים פשוט יתקשרו בסקייפ שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully