וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפסודיה של סנדיסק

19.9.2006 / 9:49

Real וסנדיסק ישתפו פעולה בהקמת פלטפורמה למכירת מוזיקה שתתבסס על שירות Rhapsody ונגני סאנסה

חברת RealNetworks, יצרנית תוכנת המוזיקה Real ושירות המוזיקה המקוון המצליח Rhapsody, הודיעה ביום ב' על שותפות עם מיזם חדש שהוא התשובה שלהן ל-iTunes ואייפוד מצד אחד, ולמותג Zune של מיקרוסופט מצד שני.

השירות, שיכונה Rhapsody DNA, ישלב מאפיינים של השירות הקיים של Rhapsody: מנוי חודשי שמאפשר הורדות ללא הגבלה של שירים אותם ניתן לשמוע כל עוד המנוי בתוקף. לרפסודי שני מודלים: הראשון עולה 10 דולר לחודש, ומאפשר הורדות לא מוגבלות למחשב בלבד. השני, שהוא המודל הרלוונטי, עולה 15 דולר ומאפשר הורדות לא מוגבלות למחשב ולנגנים.

כיום עובדת החנות של Rhapsody על בסיס הנז"ק של מיקרוסופט, אותו DRM שנפרץ לאחרונה מספר פעמים. זה גם אותו ה-DRM שמיקרוסופט עצמה בחרה שלא להשתמש בו בנגן שלה, Zune. בניגוד למודל של רכישה, שבו נז"ק הוא גורם בעייתי מאד בעינינו, מודל של השכרה הוא המודל ההגיוני ליישום מגבלות זכויות קניין. מצב בו הצרכן לא רוכש שיר לעצמו כי אם משלם על רשיון לשמיעת מספר לא מוגבל של שירים כל עוד הרשיון בתוקף הוא מצב שבו הגיוני לקבוע מגבלה בתוכנה עצמה שתאכוף את תנאי הרשיון.

המהלך החדש של Real יבנה את החנות על מודל DRM חדש, שפותח על ידה בעבור החנות ובשיתוף פעולה עם סנדיסק. לקוחות רפסודי עדיין יוכלו להשתמש במודל הקיים עם ה-DRM הקיים, אבל ברירת המחדל של נגנים שימותגו כנגני רפסודי תהיה להשתמש במודל החדש, שהחברות מבטיחות שיהיה מודל מוצלח יותר ונוח יותר למשתמש.

הצעד הזה מגיע מכיוון שמיקרוסופט הפכה לאחרונה למתחרה של חנויות WMA, ומכיוון שאפל הוכיחה שהמודל בו הנגנים והתוכנה עובדים כמערכת שלמה אחת הוא מודל שמצליח הרבה יותר מהמודל שבו חנויות של חברות שונות משתמשות בתוכנה של חברה אחרת כדי לעבוד עם נגנים של חברות אחרות.

השירות החדש ייבנה בשלב הראשון על הנגנים של סנדיסק מסדרת סאנסה E200, אותה סדרה שזכתה אצלנו לביקורת נלהבת. בקרוב (אין מועד מדויק) יושקו נגני סאנסה רפסודי, שיגיעו עם מאות שירים שנטענו לתוכם מראש ועם מנוי חינם לשירות לתקופה מוגבלת (כנראה אותם 14 יום חינם שהשירות מציע גם היום).

הצעד הזה נראה כמו צעד נכון מאד בעבור שתי החברות. סנדיסק זקוקה לחנות מקוונת שתתמקד בנגנים שלה, כדי להקפיץ אותה קרוב יותר לאפל. סנדיסק הצליחה לכבוש לעצמה תוך זמן קצר יחסית נתח שוק יפה מאד וביססה את עצמה במקום השני בתחום נגני המוזיקה מבוססי הפלאש בארצות הברית. כדי להתקרב יותר למקום הראשון, היא היתה זקוקה לדחיפה שכזאת.

Real היתה זקוקה לצעד הזה מכל הסיבות שצוינו בתחילת הכתבה: גם כדי להתחרות באפל ו-iTunes וגם כדי להתחרות מול מיקרוסופט, שהפכה תוך זמן קצר משותפה למתחרה עתידית. והעובדה שהנגנים הראשונים בשירות הם מסדרת סאנסה E200 המצליחה ודאי תסייע לחברה במציאת קהל לשירות החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully