וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשושים והמצאות

עינת חורשי

19.9.2006 / 9:54

מסע השורשים של עינת חורשי מגיע לאבן דרך אמיתית. אבי כל נגני המוזיקה האישיים, האחד והיחיד: הווקמן

בחום יולי אוגוסט של שנת 1979 החליטה סוני להוציא לשוק פריט שנחשב ללוקסוס: הווקמן. הציבור לא ידע בדיוק איך לאכול את זה, אבל סוני הסבירו יפה שאין צורך עוד לשמוע מוזיקה בבית או באוטו, יחד עם כולם - זהו נגן מוזיקה אישי, שבעזרתו אפשר ממש לקחת את המוזיקה אתכם לכל מקום, ללא תלות בחיבור לחשמל. כדי שתבינו עד כמה הקונספט "נגן מוזיקה אישי" נחשב למהפכני, נציין כי הווקמן הוא זה שפרץ את הדרך לכל מוצרי האלקטרוניקה האישיים. בדרך הוא גם הכניס לשוק אזניות קלות משקל - עשירית ממשקלן של אוזניות סטנדרטיות באותה תקופה: 45 גר' מול 400 גר'.

לא פלא שההמונים התאהבו בו. הדגם הראשון, TPS-L2 (שנמכר כ-Stowaway באנגליה, Soundabout בארצות הברית, ופריסטייל באוסטרליה) עלה 200 דולר והיה בעל עיצוב קופסתי במקצת, אם כי הזוויות רוככו על ידי הצבעים - כחול-טורקיז וכסוף. עובדי החברה היו סקפטיים לגבי הרווחיות שבעניין. חודשיים אחרי שהווקמן יצא לשוק, מלאי המוצרים אזל. העובדים קיבלו כובע לארוחת הצהריים, שיהיה להם מה לאכול. הרבה מהמכשירים, אגב, נרכשו על ידי תיירים שהגיעו ליפן ורצו להביא הביתה מזכרת. הם גם קיבעו בתודעה את השם "ווקמן".

הווקמן אמנם שווק כמוצר אישי ונמכר עם זוג אוזניות יחיד, אבל סוני דאגו לפמפם שיש לו שתי יציאות ושניתן לחבר אליו שני זוגות אוזניות ולשמוע מוזיקה בצוותא (ואם זה לא אישי, זה לפחות רומנטי. או משהו). בדגמים הבאים סוני ירדו מהרעיון, אולי מתוך מחשבה עתידית על מכירת מפצלים לאוזניות.

מבחינה טכנית, הרעיון היה לקחת מכשיר טייפ, להוריד ממנו את הרמקול ואת כפתור ההקלטה, ולצייד אותו באוזניות שיאפשרו לשמוע מוזיקה בסטריאו. זה נשמע פשוט, אבל המוזר הוא שעברה שנה לפני שחברות אחרות בכלל ניסו להתחרות בסוני והוציאו לשוק חיקויים משלהן - ווקי של טושיבה, קסטה-בוי של אייווה ומכשיר של פנסוניק. אבל בשלב הזה סוני כבר שיווקה מכשירי ווקמן בעלי יכולת הקלטה, והמשיכה לפתח פיצ'רים נוספים. כן, גם רדיו.

בהמשך, סוני הוציאה את הדיסקמן (1984. מספר הווקמנים שנמכרו עד לאותה שנה עמד על 10 מיליון) והמיני דיסקמן. עד שבשנת 1997 - עשרים שנה ו-160 מיליון מכשירים לאחר יציאת הווקמן הראשון - סוני החליטה לשנות את שמות המוצרים ל-"CD ווקמן" ו-"MD ווקמן". זה לא גרם להמונים להפסיק לקנות, וההערכות הן שבסך הכל נמכרו כ-190 מיליון מכשירים. האחרון שבהם נמכר בשנת 2002. סוני ניצלה את השם והתאימה אותו לשנות האלפיים - כיום הוא משמש כדי לציין קו נגני MP3 ואף טלפונים סלולריים המשווקים כנגני מדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully